آخرین خبر

«نفرین روزالین» به تئاترشهر رسید/ روایتی از عشق، تراژدی و دسیسه

به گزارش آوای ایرانیان مسعود طیبی نویسنده و کارگردان این نمایش با بیان این که دور اول اجرای نمایش «نفرین روزالین» در بوتیک تئاتر ایران شهرزاد روی صحنه رفته است، تاکید کرد: اجرای دوم که از ۱۶ آبان در تالار قشقایی آغاز می شود با تغییرات تکنیکی همراه است که به جذابیت نمایش نسبت به دور اول اجرای آن افزوده است.

این کارگردان با اشاره به این که نمایش بازتابی از زمان همواره در حال تغییر معاصر ما و نیاز به اقتباس از آثار کلاسیک برای متناسب ساختن آن‌ها با مخاطبان امروزی است، گفت: تلاش کردم جوهر نمایشنامه شکسپیر را بگیرم و آن را با ویژگی های جامعه مدرن ترکیب کنم و امیدوارم که هدف این نمایش با حضور گرم مخاطبان محقق شود. قرن هاست که آثار ویلیام شکسپیر با مضامین همیشگی عشق، تراژدی و طبیعت انسانی مخاطبان را مجذوب خود کرده است. آکادمی هنرهای نمایشی میزانسن، تنها آکادمی ثبت شده در آرشیو جهانی شکسپیر که با آثار اقتباسی از شکسپیر در جشنواره بین المللی حضور داشته است به عنوان مجری طرح و سرمایه گذار آثار اقتباسی از «شکسپیر» تلاش کرده است با تولید «نفرین روزالین»، نگاهی مدرن به یکی دیگر از آثار کلاسیک شکسپیر داشته باشد.

طیبی یادآور شد: «نفرین روزالین» بر اساس نمایشنامه «رومئو و ژولیت» شکسپیر، داستان ۲ عاشق جوان از خانواده‌های رقیب را دنبال می‌کند که در میان یک دشمنی تلخ گرفتار شده‌اند. با این حال، در این اقتباس مدرن، نمایشنامه بعد جدیدی به خود می گیرد و به مضامین هویت، جنسیت و انتظارات اجتماعی می پردازد.

کارگردان «افلیا» بیان کرد: از موسیقی تا طراحی صحنه در نمایش «نفرین روزالین» به شکلی طراحی شده است که تجربه مخاطبان به دنیای عشق، تراژدی و دسیسه را به همراه بیاورد. این اثر نمایشی با نگاه مدرن به اثری کلاسیک برای هر کسی که عاشق تئاتر است، دیدنی و جذاب است.

در این نمایش کیوان بهرامی، روژین پناهی، محمدجواد شیخ و یگانه محمدی ایفای نقش می‌کنند.

طراح صحنه مسعود طیبی و محمدجواد شیخ، طراح لباس علیرضا بهروز و زهرا قادری، طراح نور مسعود طیبی و محمدجواد شیخ، گروه کارگردانی محمدجواد بهروز و نیکی نیکخواه، موسیقی محمدجواد بهروز و مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل این نمایش سمیه طیبی هستند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«نفرین روزالین» به تئاترشهر رسید/ روایتی از عشق، تراژدی و دسیسه”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید