آخرین خبر

کشته‌شدن توسط سگی بزرگ/ نفرینی که جان اعضای خانواده را گرفت

سر آرتور کانن دویل نویسنده انگلیسی خالق شخصیت شرلوک هولمز یکی از مطرح‌ترین کارآگاهان تخیلی دنیا است که در کتاب رکودهای جهانی گینس به عنوان شناخته‌شده‌ترین شخصیت خیالی در تاریخ ثبت شده است. شرلوک هولمز مهارت‌های ویژه‌ای برای حل معماهای جنایی دارد.

علاوه بر کتاب‌ها و داستان‌هایی که با محوریت شخصیت شرلوک هولمز نوشته شده، فیلم‌های سینمایی متعدد و همچنین سریال‌های پرطرفداری از جمله «ماجرای شرلوک هولمز» با بازی جرمی برت درباره این کارآگاه تخیلی و پرونده‌هایی که حل می‌کند، ساخته شده است.

ایوب آقاخانی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر که در عرصه رادیو و نمایش‌های رادیویی هم فعالیتی مستمر و تأثیرگذار دارد، به سراغ نوشته‌های سر آرتور کانن دویل رفته و مجموعه نمایش رادیویی «ماجراهای شرلوک هولمز» را کارگردانی کرده است.

این مجموعه رادیویی با سردبیری و کارگردانی آقاخانی در ۶ قسمت تولید و پخش شده است. فرشاد آذرنیا تهیه‌کنندگی نمایش رادیویی «ماجراهای شرلوک هولمز» را بر عهده دارد و مهسا پیروز تنظیم رادیویی اثر را انجام داده است.

نرگس موسی‌پور افکتور و محمدرضا محتشمی صدابردار، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در سومین قسمت «ماجراهای شرلوک هولمز» با داستان «درنده باسکرویل»، بازیگران به ترتیب اجرای نقش عبارتند از ایوب آقاخانی، محسن بهرامی، امیر منوچهری، مهدی نمینی‌مقدم، سینا نیکوکار، امیرعباس توفیقی، شیما جان‌قربان، فریبا طاهری.

در این قسمت با مدت زمان ۴۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه، دکتر مورتیمر نزد شرلوک هولمز می‌آید. وی در عمارت باسکرویل به عنوان دوست و پزشک چارلز باسکرویل حضور دارد. ۳ ماه پیش چارلز باسکرویل مرده است و مورتیمر به نفرین قدیمی خانواده باسکرویل اشاره می‌کند. وی می‌گوید که سگ سیاه باسکرویل بسیاری از جوانان خانواده باسکرویل را کشته است. هولمز به این داستان باور ندارد ولی مورتیمر می‌گوید که چارلز باسکرویل به این نفرین باور داشته و روزی که به پیاده‌روی رفته دیگر به خانه بازنگشته است و بر اثر ایست قلبی مرده است. البته در کنار جسد چارلز باسکرویل ردپای سگی بزرگ در مسیر و کنار جسد بوده و گویی که چارلز باسکرویل از دست این حیوان فرار می‌کرده تا به خانه برگردد.

قرار است هنری باسکرویل برادرزاده چارلز باسکرویل از کانادا به انگلستان بیاید و به عمارت باسکرویل برود. مورتیمر نگران است که برای هنری هم اتفاقی بیافتد و به همین خاطر از هولمز می‌خواهد که از او حفاظت کند. هنری به دیدن هولمز می‌آید و نامه‌ای را نشان می‌دهد که طی آن تهدید شده به عمارت باسکرویل نرود و همچنین یک لنگه از پوتین‌هایی که تازه خریده در هتل به سرقت رفته است و ….

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کشته‌شدن توسط سگی بزرگ/ نفرینی که جان اعضای خانواده را گرفت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید