کاهش 20 درصدی رضایت مخاطبان تلویزیون از «پایتخت ۶»
رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما ادامه داد: روندها هم نشان میدهد رشد کاملا محسوس و معناداری داشتیم که فکر میکنیم بیشتر به دلیل پدیده کرونا و اتفاق خاصی بود که در نوروز امسال افتاده است.
طلوعی تصریح کرد: در بین ۹۳ درصد بیننده رسانه ملی، زنان بیشتر از مردها تماشاگر تلویزیون بودند.
وی سپس به ارائه آماری از پرمخاطبترین ویژه برنامههای نوروزی پرداخت و گفت: در بین برنامههای ویژه سال تحویل برنامه «اتفاق نود و نو» با اجرای آقای رشیدپور از شبکه ۳ با ۳۱ درصد بیننده و ۸۷ درصد رضایت بیشترین بیننده را داشت؛ بعد از آن برنامه «فرمول یک» با اجرای آقای علی ضیا که از شبکه یک پخش شد، با ۲/ ۲۸ درصد بیننده و ۸۴ درصد رضایت در جایگاه دوم قرار گرفت و سومین برنامه ویژه ما برنامه «بهار جان» از شبکه ۵ با ۱۱ درصد بیننده و ۸۶ درصد رضایت بود.
رتبهبندی سریالهای نوروزی
وضعیت ویژهبرنامههای شاخص نوروزی
رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما همچنین درباره آمار بینندگان فیلمهای سینمایی از تلویزیون گفت: مردم بیشترین فیلمهای سینمایی را در ایام نوروز، از شبکه یک تماشا کردند. آمار نشان میدهد حدود ۲۷ درصد مردم، فیلمهای نوروزی را از شبکه یک دیدند. بعد از آن، شبکه نمایش با ۱۷ درصد و شبکه سه با ۵/ ۱۵ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
مردم و رادیو در ایام نوروز
رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما گفت: یکی دیگر از سوالاتی که در این ایام از مردم پرسیدیم این بود که مردم در این ایام بیشتر سراغ کدام شبکه رفتند؟ یافتهها نشان میدهد شبکه یک با ۵/ ۶۳ درصد در رتبه اول قرار گرفته بعد از آن شبکه سه با ۴۰ درصد و شبکه نسیم با ۳/ ۱۷ درصد در رتبههای بعدی قرار داشتند. دلیل اینکه جمع این اعداد از ۱۰۰ بیشتر است این است که پاسخگویان میتوانستند بیش از یک گزینه را انتخاب کنند.
مبنای علمی نظرسنجی مرکز تحقیقات
وی با بیان اینکه تمام شبکههای رادیو و تلویزیونی در دنیا، برای نمونه شبکههای بیبیسی، سنانان، اناچکی و … خودشان مرکز افکارسنجی دارند، گفت: ما هم از این قاعده مستثنا نیستیم. کما اینکه برای سنجش به دنبال اعلام یا ثبت نصاب نیستیم؛ بلکه ما برای برنامهریزی و برنامهسازی رصد و پایش را انجام میدهیم.
رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما گفت: مسئله دیگری که هست اینکه در این مدت آمار ما از آمار تمام مراکز داخلی و خارجی سنجش رادیو تلویزیونی ایران، یعنی مراکزی که دارند مخاطبان ما را میسنجند، عدد پایینتری است.
وی افزود: مثلاً مرکز ملی آمار، میزان مخاطب رادیو و تلویزیون را همیشه بالای ۹۰ درصد اعلام میکند؛ مراکز خارجی هم همینطور؛ ولی ما از همه عددمان پایینتر است و اعتقاد و باور داریم که بهصورت علمی و کاملاً به روز این کار را انجام میدهیم؛ کما اینکه خودمان مبدع روشهای علمی روز و بومیکردن آن هستیم و تمام مراکز افکارسنجی کشور هم در شیوه سنجش و ابزار و همه شیوههای سنجش و روشهای نمونهگیری از ما تبعیت میکنند و کارهایی را که ما انجام میدهیم، انجام میدهند.
طلوعی در پایان تاکید کرد: ما کاملاً علمیکار میکنیم. چندین بار اعلام کردیم هر حوزهای ادعا میکند ما حاضریم تمام اطلاعات در اختیارشان قرار دهیم و آنها همین نظرسنجی را انجام دهند.
- قبلی آهنگ جدید مهدی جهانی با نام «بیا» را دانلود کنید
- بعدی جیمز دروری بازیگر وسترن درگذشت/ اینبار کرونا مقصر نبود
0 دیدگاه در “کاهش ۲۰ درصدی رضایت مخاطبان تلویزیون از «پایتخت ۶»”