آخرین خبر

نمایش «آسفیکسی» روی صحنه می‌رود/ شاگردان جلال تهرانی در «شهرزاد»

به گزارش آوای ایرانیان نمایش «آسفیکسی» به نویسندگی جلال محبی و کارگردانی حسین ‌مشکاتی اجرایی دانشجویی است که از سوم دی‌ ساعت ۱۷ در خانه ‌نمایش ‌مهرگان روی صحنه خواهد رفت.

رضا رجایی، محمدحسین سرخانی، علی خردمند، علی محبی، رضا حاجی، محمد جابری و فرید ترکاشوند بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «نمایی از شهری مخروب در ذهن و اذهانی که در سلطه قدرت اسیرشده‌اند و تحت فرمان قدرت شهر نمی‌توانند از کلمات و موضوعاتی استفاده کنند که مرتبط با گرمای محبت مادر است. در همین حین تازه‌واردی، ورود می‌کند و شهروندان دچار تغییراتی می‌شوند و … .»

علی محبی تهیه‌کننده، هادی ‌فکری، پریسا رودبارانی طراح گریم و اجرای گریم، محمدحسین میراب، علیرضا شفیعی مدیر تولید، مهدی مشایخی مدیر امور مالی، محمدرضا صادقی‌فرد دستیار کارگردان، یکتا فضل الهی دستیار دوم، نازنین امرالهی و آرینا صدیقی منشی صحنه، اشکان راحمی اجرای صحنه، مهدی نوری مدیر تولید موسیقی، مرتضی عبادی و سیدمهدی علی شمسخو تدوینگر، امیرمهدی مشهدی پشتیبانی٫ ریحانه بهروز مدیرصحنه٫ سارا حمزه برنامه ریز، زهرا عاملی شاعر تیتراژ، امیر جمالفرد موسیقی ‌تیتراژ و علی کیهانی مشاور رسانه‌ای، دیگر عوامل «آسفیکسی» هستند.

بلیت‌فروشی این نمایش که از سوم تا ۲۰ دی‌ما روی صحنه می‌رود به‌زودی در سایت تیوال آغاز خواهد شد.

مکتب تهرانی‌ها در پردیس تئاتر شهرزاد

شاگردان جلال تهرانی بعد از تجربه فستیوال زیر نظر این کارگردان و نویسنده روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد می‌روند. نمایشنامه‌هایی که طی این سری اجراها در شهرزاد اجرا می‌شوند از نویسندگانی مانند ماتئی ویسنی‌یک، بهرام بیضایی، هارولد پینتر و جلال تهرانی هستند.

اولین اجرا، نمایش «ترس از مکان‌های شلوغ» به کارگردانی هانیه کاراندیش و بازی هستی حیاتی و پگاه نوربخش از ۲۶ آذر تا ۱۰ دی ساعت ۱۷ در سالن ۳ تئاتر شهرزاد است که هم‌اکنون بلیت‌فروشی آن آغاز شده است.

اجرای بعدی از ۱۱ دی تا ۲۵ دی و متن «اژدهاک» بهرام بیضایی است. این اجرا به کارگردانی ریحانه لطفی و بازی حسن فضلی روی صحنه تئاتر خواهد رفت.

اجرای سوم، «خاکستر به خاکستر» نوشته هارولد پینتر به کارگردانی هانیه کاراندیش است که با بازی حانیه دلدار و حمیدرضا بداغی روی صحنه خواهد رفت. این اجرا از ۲۶ دی تا ۱۰ بهمن در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد حضور خواهد داشت.

اجرای چهارم متنی از جلال تهرانی است. «تک سلولی‌ها» از ۱۱ بهمن تا ۲۵ بهمن به کارگردانی علیرضا اسحاق حسینی و بازی حسن برجکی و عباس نورمحمدی از ساعت ۱۷ در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود.

اجرای آخر، «نقره‌ای» جلال تهرانی است که خودش سال ۱۳۹۴ در سالن مکتب تهران روی صحنه برده است. «نقره‌ای» به کارگردانی محمدصادق پیمانفر و بازی ساناز پوردشتی و حسن برجکی در شهرزاد از ۲۶ بهمن تا ۱۰ اسفند اجرا خواهد شد.

این ۵ اجرا نتیجه یازدهمین فستیوال مکتب تهران است. این مجموعه تا به امروز ده‌ها فستیوال و جشنواره هنری برگزار کرده است. این برای نخستین بار است که اجراهای فستیوال‌های «مکتب تهران» در سالنی غیر از سالن خود مجموعه اجرا می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نمایش «آسفیکسی» روی صحنه می‌رود/ شاگردان جلال تهرانی در «شهرزاد»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید