آخرین خبر

واکنش هنرمندان خارجی به یک تک آهنگ ایرانی

به گزارش آوای ایرانیان تک آهنگ «رقص طبیعت» به آهنگسازی پژمان بلورچی جایزه اول مسابقه موسیقی کانادا را دریافت کرد.

این مسابقه که معتبرترین مسابقه موسیقی کاناداست هر ساله با حضور موزیسین هایی از سراسر دنیا برگزار می شود که امسال پژمان بلورچی به عنوان یک آهنگساز ایرانی موفق به دریافت جایزه نخست این مسابقه برای قطعه «رقص طبیعت» شده است.

این قطعه که طی ماه‌های گذشته جوایز بین المللی بسیاری را دریافت کرده است با این جایزه نظرات هیات داوران و اهالی موسیقی را به خود جلب کرده است به طوری که کریس بیرکت تهیه کننده موسیقی درباره این اثر گفته است: این قطعه مبتنی بر ساز، منحصر به فرد و خلاقانه است که ملودی های سنتور به زیبایی در آن اجرا شده است. به طور کلی چیدمان اثر خوب بود البته در پایان کار ملودی‌های تکراری شنیدم اما از دف و پرکاشن به خوبی استفاده شده بود که پیشنهاد می کنم از ساز داربوکا یا مشابه آن نیز در اثر استفاده کنید. «رقص طبیعت» اثری است که می توان در موسیقی فیلم از آن استفاده کرد.

اریک آلپر روزنامه نگار نیز درباره این قطعه گفته است: عکس‌ کاملا باکیفیت روی جلد اثر نشان دهنده تعهد به بخش بصری با کیفیت بالا، نسبت به طرفداران و متخصصان صنعت موسیقی است که نوازنده تصویر خود را در این طرح جدی گرفته و همین مسئله به اعتبار اثرش افزوده است.

سندی گراهام مدیر و مشاوره هنری نیز درباره این اثر مطرح کرده است که این قطعه با دارا بودن استاندارهای بالا قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد.

برگزارکنندگان این جایزه موسیقی همچنین در بخشی از لوح تقدیر خود خطاب به پژمان بلورچی آورده‌اند که لطفا به نوشتن و ضبط موسیقی عالی ادامه دهید چون دنیا به هنرمندان خلاقی مثل شما نیاز دارد.

«رقص طبیعت» اثر موسیقایی از پژمان بلورچی نوازنده سنتور، آهنگساز و ناشر موسیقی است که در همکاری با بهروز شیری نوازنده رباب، کوروش کشاورز نوازنده ویلنسل و آریان رضایی نوازنده دف شکل گرفته است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “واکنش هنرمندان خارجی به یک تک آهنگ ایرانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید