آخرین خبر

آمادگی برای برگزاری دوسالانه‌های تجسمی در استان‌ها

به گزارش آوای ایرانیان محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برگزاری ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در دولت سیزدهم که عصر امروز نهم دی ماه برگزار شد به بیان سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت ارشاد در جشنواره هنرهای تجسمی پرداخت.

وی با گرامیداشت آغاز دهه بصیرت گفت: ما در اداره کل هنرهای تجسمی واحد امور استان‌ها داریم که در این چند ماه تصمیم داریم مقداری تعامل خودمان را با استان‌ها بیشتر کنیم. به همین منظور من از همه دوستان استانی می‌خواهم که بستر همکاری خود را با ستاد تهران بیشتر کنند تا ما بتوانیم شاهد تعامل پررنگ‌تری باشیم. البته ما جلسات مشترکی را با دوستان استانی داشتیم اما تصمیم داریم در حاشیه برگزاری جشنواره تجسمی فجر جلسات مفصلی را برگزار کنیم.

خراسانی زاده ادامه داد: درباره بحث انجمن‌های تجسمی نکاتی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها ساز و کارهای انجمن هاست. شرایطی که یک سری از استان‌ها هنوز به آن توجه نداشته اند و من خواهش می‌کنم تا عزیزان مدیرکل استان‌ها نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند. موضوعی که باید در شکل گیری آنها سرعت عمل بیشتری داشت. در این زمینه بنده و همکارانم در اداره کل هنرهای تجسمی نهایت تلاشمان را برای خدمتگزاری انجام می‌دهیم.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما آمادگی این را داریم که دوسالانه‌های تخصصی را در استان‌ها برگزار کنیم. در این زمینه خوشبختانه تا الان کارهای خوبی انجام دادیم که می‌تواند دربرگیرنده گستردگی بیشتری باشد. البته برخی از استان‌ها اعلام آمادگی کردند اما به نظر می‌آید، می‌توان این دوسالانه‌ها را در استان‌ها برگزار کرد که بتواند به هویت هنری استان‌ها نیز یاری رساند. در این راه حدود نیمی از هزینه‌ها به عهده ماست و بخش دیگر هزینه‌ها هم می‌تواند به عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها باشد.

خراسانی زاده یادآور شد: ما مشغول تنظیم سند جامع هنرهای تجسمی هستیم که عزیزان استانی می‌توانند با مشاوره و راهنمایی‌های خود، ما را در تنظیم و تدوین هرچه بهتر سند کمک کنند. از سوی دیگر برگزاری جشنواره‌های استانی هنرهای تجسمی هم نکته مهم دیگری است که می‌تواند موجب ایجاد انگیزه بیشتر میان هنرمندان استانی باشد. طبیعتاً ما به طور کامل نمی تواتیم در بحث مالی ورود آن‌چنانی داشته باشیم اما طبیعتاً در برخی از موارد می‌توانیم کمک دهنده دوستان استانی باشیم که می‌تواند در ورود مستقیم هنرمندان به دوسالانه‌ها، جشنواره هنرهای تجسمی فجر و جشنواره‌های هنرهای تجسمی جوانان نقش قابل توجهی ایفا کند. این در حالی است که حضور هنرمندان در رده بندی سازمان ملی نخبگان هم می‌تواند بخش مهمی از این رویکرد باشد.

وی در توضیح جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: ما در این دوره جشنواره شاهد حضور ۲۲ دبیر در بخش‌های مختلف هستیم. در این میان بیش از ۱۰ هزار و ۷۲ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که به نظر من با تمام سختی‌ها و دشواری‌هایش اتفاق بسیار مبارکی است که در همه استان‌ها با شور بسیار وصف ناشدنی پیش روی ستاد جشنواره قرار گرفته است. ما باید تلاش کنیم که در استان‌ها جشنواره‌های متفاوتی برگزار شود. این به نظر من می‌تواند در شکل گیری هویتِ بخشِ هنر استان‌ها ثمر بخش باشد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آمادگی برای برگزاری دوسالانه‌های تجسمی در استان‌ها”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید