آخرین خبر

«آدم و حوا» به جشنواره آلمانی رفت/ اکران ۶ مستند و یک پیام تبریک

به گزارش آوای ایرانیان  فیلم مستند «آدم و حوا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا دانش‌پژوه در ادامه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی، به جشنواره بین‌المللی مردم‌شناسی «گوتینگن» آلمان راه پیدا کرد.

جشنواره German International Ethnographic Film Festival یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های قوم شناسی است که در شهر گوتینگن آلمان از ۱۹ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با ۸ تا ۱۲ می ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. جشنواره گوتینگن، هر ۲ سال با تمرکز بر فیلم‌های مستندی که به اقوام کشورهای مختلف می‌پردازد، برگزار می‌شود.

مستند «آدم و حوا» پیشتر در جشنواره‌های معتبر آمریکا و اروپا حضور داشته است. این فیلم مستند محصول انجمن سینمای جوانان ایران دفتر یاسوج است و پخش بین الملل این فیلم را محمد حسنی بر عهده دارد.

اکران ۶ فیلم مستند خارجی در سالن حقیقت

بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، فیلم‌های مستند «دیدن پلنگ برفی»، «یک آتشفشان مسکونی»، «دو خانه جاسمین»، «کسوف»، «تجلیل یک دختر از پدرش» و «با آغاز جنگ ۲۰۰۸ در نوار غزه» این هفته در سالن حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی نمایش داده می‌شوند.

در هفته سوم اسفند و در ادامه طرح «اکران حقیقت» یکشنبه ۲۰ اسفند، مستندهای «با آغاز جنگ ۲۰۰۸ در نوار غزه» (محمدحسین مجد)، «تجلیل یک دختر از پدرش: سلیمان سیسه» (فتو سیسه) و «کسوف» (ناتاشا اوربان) ساعت ۱۶ در سالن حقیقت مرکز روی پرده می‌روند.

دوشنبه ۲۱ اسفند مستندهای «دو خانه جاسمین» (اینکا آخته، هانا کارپینن)، «یک آتشفشان مسکونی» (دیوید پانتالئون، خوزه ویکتور فوئنتس) و «دیدن پلنگ برفی» (آنا گانشینا) از ساعت ۱۶ نمایش خواهند داشت.

تماشای مستندهای بخش بین‌الملل هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

پیام تبریک مدیرعامل مرکز گسترش برای فیلم‌های انیمیشن جشنواره پویانمایی

همچنین، محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش در پیامی از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران قدردانی کرد.

در این پیام نوشته شده است:

«هنرمندان گرامی»

سرکار خانم زهره علی‌اکبری، آقایان حسین آقامحمدی، حسین زنگنه و صادق جوادی

موفقیت شما در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران را تبریک می‌گویم. خوشحالم ثمره تلاش و خلاقیت خود را در این جشنواره دیدید و طعم شیرین تماشای اثرتان روی پرده و همراه تماشاگر را تجربه کردید. انیمیشن کوتاه، تبلور شور و خلاقیت و وسیله‌ای برای بیان پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین مفاهیم انسانی و فرهنگی است. امیدوارم در خلق آثاری نو، جذاب و پیشرو موفق باشید.»

انیمیشن‌های «داستانی برای محسن»، «دشت گل‌های زرد»، «کلنل» و «پر» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی چهار جایزه از سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران را به دست آوردند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«آدم و حوا» به جشنواره آلمانی رفت/ اکران ۶ مستند و یک پیام تبریک”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید