آخرین خبر

سالار عقیلی بهتر از ویگن خوانده است!

سالار عقیلی بهتر از ویگن خوانده است!

تورج شعبانخانی گفت: در گذشته خوانندگان کم تر به سمت صداسازی و تقلید می رفتند؛ اما در شرایط امروزی بسیاری از خوانندگان جوان از صدای خوانندگانی تقلید می کنند که در بین مردم از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.
تورج شعبانخانی آهنگساز قدیمی کشورمان یکی از پیشکسوتان عرصه موسیقی است که نقش موثری در معرفی برخی از خوانندگان و انتشار آثار درخشانی با خوانندگانی چون ابراهیم حامدی داشته است .او در گفتگو با خبرنگار موسیقی فارس صدا سازی خوانندگان را نقد و از شرایط موسیقی جامعه امروزی انتقاد کرد.

برخی از خوانندگان به سمت تقلید رفته اند
در گذشته مسئله صدا سازی در بین خوانندگان باب نبود ، این موضوع کم تر دیده می شد اما با گذشت زمان و در روزگار کنونی برخی از خوانندگان جوان خواهان تقلید از سبک خواننده مورد نظر هستند. ولی این موضوع به نفع خواننده نیست برای اینکه اگر یک خواننده از صدای خودش استفاده کند و از کسی تقلید نکند بیشتر می تواند تاثیر گذار و موفق باشد . به طور مثال بعد از مرگ مرحوم مرتضی پاشایی خیلی از خوانندگان جوان تلاش کردند که صدای او را تقلید کنند تا جایگاه مرتضی پاشایی را در نبودنش بدست بیاورند. امااین کار درستی نیست چون تقلید از خواننده دیگر موجب می شود ناخوداگاه بر روی شخصیت فرد هم اثر بگذارد در این صورت روش کار خواننده نیز تغییر می کند زیرا هرگلی بویی دارد.

سالار عقیلی بهتر از ویگن خوانده است!
اصولا تقلید کردن در مرام ایرانی رفتار ناپسند است ، همانطور که پدرانمان از قدیم این موضوع را به فرزندان خود آموخته اند. دیروز داشتم آهنگی را گوش می دادم که بسیار متعجب شدم که سالار عقیلی کاری از ویگن را خوانده است ؛سالار عقیلی شخصیت برجسته ای دارد ، چرا وارد این حیطه شده است که با تقلید دستخوش تمسخر دیگران شود. بهتر از ویگن که نخوانده است ! هیچ وقت بدل کار مثل اصل کار نیست ؛تصور کنید یک قالیچه را یک نفر در تبریز بافته است ،شما می خواهید به تقلید از او قالی ببافید ولی امکان ندارد این کار مانند اولی شود ، در اینجا است که می گویند کپی برابر اصل نیست .

نباید این راه را رفت برخی از جوانان اشتباه می کنند ، به آنها توصیه می کنم اگر راه خود را ادامه دهند موفق ترند چون زودتر به مقصد می رسند، چرا که مردم هشیار هستند و کاملا می فهمند این خواننده چه راهی را رفته است .

مقیمی تصور می کند با تقلید ،مخاطبان را جذب می کند
سعید مقیمی گمان می کند می تواند با دنبال کردن سبک اندی طرفدارانی را برای خود جمع کند، در صورتیکه مخاطبان با شنیدن صدای او می گویند چقدر صدای او مثل اندی است ؛ ما ایرانی ها از اول از تقلید بدمان می آمد تا آخر هم این کار را نمی پسندیم .
ابراهیم حامدی در زمان خود طرفداران زیادی داشت ، اگر در حال حاضرکسی صدای او را تقلید کند نمی پذیرم ، این کار از ریشه غلط است. ممکن است کسی با این کار معروف شود و کارش بگیرد ولی هیچ وقت اصلی نمی شود.

آهنگساز باید به خواننده گوش کند

گل نراقی یک آهنگ خواند آن هم «مراببوس» بود که در ذهن ها ماندگار شد. ولی در حال حاضر خوانندگان بدون توجه به آهنگ فقط به فکر انتشار کار هستند. متاسفم این را می گویم آنقدر آهنگ سازان ما بازارشان افت کرده است که وقتی خواننده ای از آنها کاری را می خواهد پشت تلفن می گویند آهنگ را گوش کن اگر خواستی برای کار خود استفاده کن . من به این آهنگسازان می گویم شما باعث شدید که روزگار ما اینگونه شود. آهنگساز باید به خواننده گوش کند آهنگی را باید بسازد و به خواننده جوان دهد که مشابه آن وجود نداشته باشد.
با آمدن وزیر آینده نیز در موسیقی تحولی به وجود نمی آید
با این قوانین ،کنسرت ها وخوانندگان دوره آخر زمان شده است ! اوضاع و احوال هنرمندان ما خوب نیست ؛ شما هر هنرمندی را ببینید حال آشفته ای دارد ، استعفای وزیر هم در شرایط موسیقی تغییری به وجود نمی آورد ؛ با آمدن وزیر آینده هم شرایط موسیقی همان است که بود و تکانی نمی خورد؛ چون در فضای موسیقی تحولی صورت نمی گیرد. شاید تنها از نسل قدیم، من مانده باشم که ذره ای به فکر جوانان هستم و حرص آنها را می خورم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سالار عقیلی بهتر از ویگن خوانده است!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید