آخرین خبر

از سخنرانی درویشی تا اجرای نوازندگان بوشهری و خوزستانی در جشنواره موسیقی نواحی

خبرگزاری آوای ایرانیان: «دومین فستیوال موسیقی نواحی و آیینی آینه دار» امروز(شنبه ۱۶ خرداد) با برگزاری سخنرانی محمدرضا درویشی و اجراهایی از نوازندگان و خوانندگان بوشهری و خوزستانی در تالار رودکی آغاز می شود.

به گزارش آوای ایرانیان، قرار است «دومین فستیوال موسیقی نواحی و آیینی آینه دار» به دبیری محمد رضا درویشی و با حضور بیش از ۱۰۰ هنرمند موسیقی نواحی از امروز در تالار رودکی آغاز به کار می کند.

در مراسم افتتاحیه این فستیوال که ساعت ۱۵ در تالار رودکی برگزار می شود ابتدا محمدرضا درویشی دبیر علمی و سپس علی مغازه ای دبیر اجرایی این فستیوال به سخنرانی می پردازند. همچنین گروه موسیقی خالو قنبر راستگو و گروه موسیقی بوشهر در مراسم افتتاحیه اجرا خواهند داشت.

«دومین فستیوال موسیقی نواحی و آیینی آینه دار» امروز از ساعت ۱۸ به موسیقی بوشهر اختصاص خواهد داشت که طی آن مراسم سنج و دمام، اجرای سه شیوه‌ شروه، نی‌انبان با اجرای حاجیونی، بیت عروسی و بیت عزا، چاووشی، نیمه (موسیقی کار، دریانوردی و صیادی) و خیام خوانی اجرا خواهد شد.

بخش بعدی«دومین فستیوال موسیقی نواحی و آیینی آینه دار» به موسیقی خوزستان اختصاص دارد که طی آن از ساعت ۲۱ در تالار رودکی با برگزاری اجراهای شوشتری دزفولی، حفله‌ی عربی، علوانیه با ربابه و گلن، اجرای ریف عربی اهواز و مراسم زار اروندکنار همراه خواهد بود.

«دومین فستیوال موسیقی نواحی و آیینی آینه دار» با اختصاص به موسیقی نواحی جنوب کشور تا ۱۸خرداد در تالار رودکی برگزار می

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “از سخنرانی درویشی تا اجرای نوازندگان بوشهری و خوزستانی در جشنواره موسیقی نواحی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید