آخرین خبر

آهنگساز برنده اسکار «تایتانیک» کشته شد

خبرگزاری آوای ایرانیان: «جیمز هورنر» آهنگساز برجسته سینمای جهان که ساخت موسیقی چندین فیلم برنده اسکار را برعهده داشت با هواپیمای شخصی خود در کالیفرنیای جنوبی سقوط کرد و در سن ۶۱ سالگی درگذشت.

به گزارش آوای ایرانیان، «جیمز هورنر» علاوه بر ساخت موسیقی فیلم «تایتانیک» پرفروش‌ترین موسیقی فیلم تاریخ که یک جایزه اسکار برای او به ارمغان آورد، ساخت موسیقی فیلم‌هایی چون «آواتار»، «ذهن زیبا»، «شجاع‌دل»، «بیگانگان» و «آپولو ۱۳» را نیز در کارنامه درخشان هنری خود داشت.

«هورنر» در حالی که خودش در حال هدایت هواپیمای تک‌موتوره‌اش بود دچار حادثه شد و در نزدیکی «سانتاباربارا» در کالیفرنیای جنوبی سقوط کرد.

«سیلویا پاتریشیا» همکار آهنگساز او با تائید این خبر در صفحه فیسبوک خود نوشت: “ما فردی فوق‌العاده با قلبی بزرگ و استعدادی باورنکردنی را از دست دادیم. او در حالی درگذشت که مشغول کاری بود که عاشقش بود.”

سخنگوی اداره آتش‌نشانی منطقه «ونچورا» اعلام کرد که «جیمز هورنر» در ساعت ۹:۰۳ صبح به وقت محلی دچار حادثه شده و تنها خودش در هواپیما حضور داشته است. ‌«هورنر» آموزش خلبانی دیده بود و به گفته وکیلش چندین هواپیمای خصوصی در اختیار داشت.

«جیمز هورنر» متولد ۱۹۵۳ در لس‌آنجلس فرزند «هری هورنر» طراح تولید هالیوودی است که پیش از تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در کالج سلطنتی موسیقی لندن آموزش دیده بود.

وی پس از ساخت چند موسیقی کنسرت‌، در دهه ۱۹۷۰ در اوایل دهه ۱۹۸۰ به موسیقی فیلم روی آورد و کار خود را با ساخت موسیقی فیلم‌های «بانوی قرمزپوش» و «سفرستاره‌ای ۲» آغاز کرد.

او اولین‌بار برای ساخت موسیقی فیلم «بیگانگان» نامزد جایزه اسکار شد و پس از آن ساخت موسیقی فیلم‌های مطرحی چون «شجاع‌دل» ،«آپولو ۱۳» و «ذهن زیبا» را به دست گرفت.

«هورنر» در سال ۱۹۹۷ برای ساخت موسیقی فیلم «تایتانیک» ساخته «جیمز کامرون» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین موسیقی متن شد و در سال ۲۰۱۰ نیز دوباره با «کامرون» در فیلم «آواتار» همکاری کرد. او اخیرا نیز از همکاری خود برای ساخت موسیقی دنباله‌های «آواتار» خبر داده بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آهنگساز برنده اسکار «تایتانیک» کشته شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید