آخرین خبر

نوای “موسیقی ایرانی” به هند رسید

خبرگزاری آوای ایرانیان: گروه “آوای باد” در اجرایی مشترک، قطعات موسیقی ایرانی را به صورت بداهه با گروه موسیقی حیدرآباد در این شهر همنوازی می‌کند.

به گزارش آوای ایرانیان، نوای موسیقی ایران توسط گروه موسیقی “آوای باد” از ۲۳ جولای (اول مردادماه) به مدت یک هفته در شهرهای مختلف هندوستان از جمله حیدرآباد، میسور و بنگلور به گوش دوستداران مشرق زمین خواهد رسید.
این اجراها به دعوت و برنامه‌ریزی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند به منظور آشنایی اتباع هندی علاقه‌مند به موسیقی ایرانی و دانشجویان ساکن هند با رویکرد ارایه خلاقانه و سرزنده نغمات ناب موسیقی اصیل ایرانی برنامه‌ریزی شده است.
این برنامه با تکیه بر تکنوازی و اجرای بداهه الگوهای ملودیک ایرانی، کنسرتی متشکل از دو بخش اصفهان و ماهور است که در ۶ شب به روی صحنه می‌رود. در این اجراها علاوه بر برخی قطعات مشهور نظیر هزاردستان، رنگ درویش خان و بوسیلک، تصانیف قدیمی شناخته شده در این مایه‌ها و همچنین برخی ساخته‌های مدرن استاد فقید همایون خرم در آواز اصفهان اجرا می‌شود. سایر ملودی‌های این اجرا بر اساس فرم “ساز و آواز” به صورت تکنوازی، دونوازی و سه‌نوازی به صورت کاملا بداهه اجرا می‌شود.
طبق برنامه‌ریزی انجام شده این گروه یک اجرای مشترک و کاملا بداهه با بزرگ‌ترین گروه موسیقی شهر حیدرآباد نیز خواهد شد.
اعضای گروه “آوای باد” ابراهیم علی حسینی (نوازنده کمانچه و ویولن)، مسعود صالح‌آبادی (نوازنده تنبک و سازهای کوبه‌ای)، سعید آقایی (نوازنده نی) و فرهاد حیدریان (نوازنده تار، سه تار و سرپرست گروه) و مسعود علی حسینی (خواننده) هستند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نوای “موسیقی ایرانی” به هند رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید