آخرین خبر

حضور ارکسترها و نوازنده های خارجی باید تداوم داشته باشد

خبرگزاری آوای ایرانیان: فردین خلعتبری گفت: حضور نوازنده ها و ارکسترهای خارجی باید تداوم داشته و محدود به زمان خاصی نباشد و جز برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

به گزارش آوای ایرانیان، فردین خلعتبری آهنگساز درباره حضور ارکستر فیلارمونیک چین و سولیست های مهمان در ارکستر سمفونیک تهران گفت: هر اتفاقی که در زمینه موسیقی در حوزه بین الملل انجام می شود مسلما خوب است و تعامل فرهنگی و حضور نوازنده های غیرایرانی فی النفسه اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: چیزی که در این حرکت بسیار مهم است این است که حضور نوازنده ها و ارکسترهای خارجی باید تداوم داشته و محدود به زمان خاصی نباشد و جز برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

خلعتبری افزود: به طور کلی اگر اینگونه برنامه ها در ایران باب شود آن وقت گروه های کوچک تری هستند که در قالب های غیرسمفونیک می توانند در ایران حضور یابند و کنسرت بگذارند، که اگر این اتفاق بیفتد بهترین شکل تعامل در حوزه فرهنگ و هنر اتفاق افتاده است.

این آهنگساز گفت: در حال حاضر یکسری سولیست نوازنده و ارکستر به ایران می آیند، این امر به خاطر روابط و اعتبار علی رهبری است. قطعا باید بیشترین استفاده ها از این روابط و اعتبار شود.

وی تصریح کرد: آقای رهبری باید کمک کنند که این اتفاق یک جریان روتین و دائمی شود و اگر در کنار این فعالیت ها بتوان مسترکلاس هایی را برگزار کرد و علاوه بر آن نوازنده ها را به دوره های آموزشی نوازندگی، به خارج از کشور فرستاده و از آن ها در ارکسترهای بزرگ دنیا استفاده کرد، قطعا نتیجه اش در آینده ای نزدیک در موسیقی این مملکت دیده و حس می شود.

خلعتبری در انتها خاطر نشان کرد: کنسرت سولیست هایی که به صورت دوئت با یک پیانو برگزار می شود خود به تنهایی یک کلاس نوازندگی برای نوازنده های ایرانی است و اگر بتوانیم راهنمایی های لازم را در این مسترکلاس ها و سر جلسات تمرین از سولیست های خارجی بگیریم در جهت افزایش علم نوازنده ها موثر خواهد بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حضور ارکسترها و نوازنده های خارجی باید تداوم داشته باشد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید