آخرین خبر

روايتِی از موسيقي هاي كيميايي

آوای ایرانیان: «شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی» ، با حضور چهره های سینمایی و موسیقی در تالار وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش آوای ایرانیان، در این کنسرت که شب گذشته با حضور مسعود کیمیایی ،محمد رحمانیان، اشکان خطیبی ، سهیل محمودی ، پولاد کیمیایی ، جواد طوسی و … برگزار شد ، ارکستر سمفونیک با حضور برخی نوازندگان ارکستر سمفونیک و نیز چهره هایی چون پدرام فریوسفی ، علی جعفری پویان ،‌تینا جامه گرمی ، باربد بیات و … با یک ساعت تاخیر به روی سن آمدند و با ورود بهزاد عبدی در جایگاه رهبر ارکستر ، شروع به نواختن کردند.

این کنسرت که به موسیقی فیلم های کیمیایی اختصاص داشت با اجرای قطعه سرب و تیغ و ابریشم از ساخته های گیتی پاشایی آغاز شد و سپس با معرفی قطعات توسط بهزاد عبدی موسیقی فیلم مرسدس ساخته مرحوم بابک بیات اجرا شد. بعد از نواختن این اثر ، باربد بیات نوازنده هورن که در ارکستر حضور داشت به تکنوازی این ساز همراه با اجرای دوباره این قطعه توسط ارکستر پرداخت که با تشویق های مخاطبان همراه بود.

شب موسیقی فیلم کیمیایی با حضور رضا یزدانی به عنوان خواننده برخی از تیتراژهای موسیقی این کارگردان ادامه یافت به طوری که به دعوت رهبر ارکستر، این خواننده به روی سن آمد و به اجرای موسیقی فیلم حکم و رئیس پرداخت. یزدانی قبل از این اجرا خطاب به مخاطبان گفت: خوشحالم که در شب موسیقی مسعود کیمیایی در کنار شما مردم خوب ، بهترین نوازندگان کشورم و بهزاد عبدی هستم.

وی بعد از اجرای موسیقی حکم نیز افزود: ۱۰ سال از ضبط این اثر گذشت و من هم اکنون در حین اجرا ، خاطرات آن روزها و حضور آقای کیمیایی در استودیو را مرور می کردم .

با استراحتی کوتاه ارکستر دوباره به صحنه آمد و قطعات دیگری از موسیقی فیلم هایی کیمیایی همچون متروپل را نواخت . در این اجرا که به نوعی روایت بهزاد عبدی از موسیقی های کیمیایی بود برخی قطعات به خواست آهنگسازان اثر از اجرا حذف شده بود به همین خاطر ارکستر اجرای کوتاهی را به مخاطبان ارائه کرد.

در پایان اجرا رضا یزدانی به روی سن آمد و با اجرای موسیقی فیلم متروپل از کیمیایی دعوت شد تا به صحنه بیاید.

کیمیایی در میان تشویق های مردم پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی گفت: درود به این همه شعف ، حس و زیبایی . برای اولین بار است که موسیقی فیلم به صورت آزادانه اجرا می شود.

وی با تشکر از بهزاد عبدی برای شکل گیری چنین اتفاقی افزود: این شب مرا به یاد لحظه لحظه های فیلم هایم انداخت . لحظاتی که با آنها زندگی کردم . من همیشه از تعهد و آرمانم جدا نخواهم شد . من با آرمان‌هایم زندگی می‌کنم، با آنها فیلم می‌سازم و حرکت می‌کنم.

این کارگردان پیشکسوت سینمای ایران در پایان سخنانش با تشکر از ارکستر و بهزاد عبدی گفت: از همه شما تشکر می‌کنم که در این فضا چنین شب زیبایی را برای من رقم زدید.

شب موسیقی فیلم کیمیایی با اجرای دوباره موسیقی فیلم حکم به خوانندگی رضا یزدانی پایان یافت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روایتِی از موسیقی های کیمیایی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید