آخرین خبر

واکنش “چارتار” به انتقادهای برپایی مراسم در کاخ نیاوران

آوای ایرانیان: تهیه‌کننده تازه‌ترین آلبوم «چارتار» در پاسخ به نقدهای روزهای گذشته پیرامون برگزاری مراسم رونمایی آلبوم گروه در کاخ نیاوران، اعلام کرد این مراسم آسیبی به فضای کاخ وارد نمی‌کند.

به گزارش آوای ایرانیان، محمدحسین تفرشی تهیه‌کننده تازه‌ترین آلبوم گروه «چارتار» با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی این آلبوم در کاخ نیاوران و انتقادهای مطرح شده پیرامون صدمه دیدن این مکان تاریخی با توجه به پیش‌بینی ازدحام جمعیت که به صورت عمومی و بدون نیاز به بلیت به این مراسم دعوت شده‌اند، توضیح داد: مجموعه‌هایی چون «کاخ نیاوران»، «عمارت مسعودیه» و «سعدآباد» بارها میزبان گروه‌های مختلف هنری در حوزه موسیقی بودند که این برنامه‌ها نه تنها آسیبی به مجموعه جغرافیایی و فیزیکی اماکن تاریخی به همراه نداشته، بلکه موجب سر ریز شدن بازدیدکننده بیشتر برای این مجموعه‌های تاریخی شده است. من کنسرت موسیقی روزبه نعمت اللهی را در کاخ نیاوران برگزار کردم و خوشبختانه هیچ مشکلی هم در این زمینه به وجود نیامد.

وی در پاسخ به این نقد که استمرار برگزاری مراسم رونمایی آلبوم‌های موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها موجب تخریب تدریجی آثار فرهنگی – تاریخی کشورمان می‌شود، بیان کرد: بدون شک قبل از برپایی این مراسم رونمایی، کارشناسان متولی تعمیر، نگهداری و مدیریت میراث فرهنگی به ویژه مدیریت کاخ نیاوران در رابطه با حفظ و نگهداری این مکان تاریخی چه قبل از برگزاری این مراسم و چه بعد از آن، اقدامات لازم را انجام می‌دهند و ما نیز قطعاً به عنوان کسانی که در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند به این موضوع واقفیم که رفت و آمد در چنین اماکن مهم و تاریخی باید در سنجیده‌ترین شکل ممکن خود انجام پذیرد تا هیچ مشکلی برای فضاهای این چنینی به وجود نیاید.

این تهیه‌کننده آلبوم‌های موسیقی بیان کرد: ما برای برپایی این مراسم رونمایی کارهای خود را با مسئولان و کارشناسان کاخ نیاوران برای کنترل جمعیت هماهنگ کرده‌ایم. ما حتی می‌دانیم که درختان زیبای کاخ نیاوران ثبت جهانی شده‌اند بنابراین برای آنچه می‌خواهیم در مراسم رونمایی انجام دهیم، کاملاً برنامه‌ریزی شده است تا هیچ‌ مشکلی برای محوطه تاریخی کاخ نیاوران در مراسم رونمایی آلبوم «چارتار» به وجود نیاید.

تهیه‌کننده تازه‌ترین آلبوم گروه موسیقی «چارتار» تصریح کرد: مخاطب گروه موسیقی چارتار، مخاطبان فرهنگی هستند که نه تنها خواهان آسیب‌رسانی به مجموعه‌های فرهنگی – تاریخی نیستند بلکه من بسیاری از آنها را سراغ دارم که در قالب گروه‌های مختلف حمایت از میراث فرهنگی، تلاش‌های ویژه‌ای را انجام داده‌اند بنابراین من قویاً وارد کردن هر گونه لطمه به محوطه باز مجموعه کاخ نیاوران حین برگزاری مراسم رونمایی را رد می‌کنم و باز هم اعلام می‌کنم که تمامی برنامه‌های ما در مراسم رونمایی با نظارت مستقیم کاخ نیاوران و کارشناسان میراث فرهنگی و همچنین مجوزهای رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

تفرشی در پاسخ به این انتقاد که آیا برای حجم صوتی و آسیب‌های احتمالی آن به دیواره‌های کاخ نیاوران نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته یا خیر؟ گفت: اولاً این برنامه یک کنسرت موسیقایی نیست که ما بخواهیم تا این حد درباره حجم صوتی کنسرت صحبت کنیم، اما تا آنجا که اطلاع دارم محل شوت صدا و استقرار بلندگوهای مراسم کاملاً بر اساس نظارت مسئولان کاخ انجام گرفته است و مطمئن باشید جای هیچ نگرانی‌ در این زمینه وجود ندارد. همچنین معتقدم برگزاری این مراسم می‌تواند از کم‌مهری‌های گردشگران و شهروندان تهرانی در بازدید نکردن از اماکن تاریخی و ارزشمند مرتبط با میراث فرهنگی بکاهد.
منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “واکنش “چارتار” به انتقادهای برپایی مراسم در کاخ نیاوران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید