آخرین خبر

بزرگداشت “روح الله خالقی” در کنسرت “همنوازان فاخته”

آوای ایرانیان: گروه موسیقی «همنوازان فاخته» کنسرتی برای بزرگداشت «روح الله خالقی» استاد فقید موسیقی ایران برگزار خواهد کرد.

این کنسرت به سرپرستی «خشایار پارسا» و خوانندگی «محبعلی بخشی» در تاریخ ۲۶ و ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ در سالن پارک مادر شهر «تنکابن» به روی صحنه می رود که طی این برنامه چهار قطعه بی کلام و چهار قطعه با کلام از آثار «روح الله خالقی» برای مخاطبین اجرا خواهد شد، گفتنیست برخی از آثار بی کلام وی برای بار اول است که اجرا میشود.

گروه همنوازان فاخته به غیر از اجرای آثار خودشان و پیمودن خط فکری گروه، هر سال به بازسازی آثار یکی از بزرگان موسیقی ایران میپردازند که سرپرست گروه در این زمینه اعتقاد دارد: «با این کار سبکها و تفکرهای مختلف موسیقی ایرانی زنده میماند و باعث ایجاد تفکرها و ایده های نو در موسیقی ایران میشود.»

هدایت کلاری (سه تار)، هامون بهرامی مقدم (سنتور)، حسین گازر (تنبک)، آرمان حیدریان (کمانچه)، علیرضا رسولی (کمانچه آلتو)، نیما داغمه چی (تار و بم تار) و خشایار پارسا (سنتور) با خوانندگی محبعلی بخشی در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت.

شایان ذکر است که گروه «همنوازان فاخته» طی این چند سال فعالیت هنری اش، در عین وفاداری به اصل آثار، سعی کرده با نگاه خود و سبک و روشی که در این سالها با اجراهای مختلف بدست آورده است، آثار را به مخاطبین ارئه دهد، طبیعتا امضای گروه فاخته هم در این قطعات دیده میشود.

«روح‌الله خالقی» آهنگساز سرود «ای ایران» است و تلاش او برای احیای موسیقی ایرانی در دورانی که توجه رسمی به این موسیقی کاهش یافته بود، تأثیرگذار و مهم شمرده می‌شود. او کتابی به نام سرگذشت موسیقی ایران دربارهٔ سرگذشت موسیقی، موسیقی‌دانان و نوازندگان ایرانی هم‌عصر خود و کتابی به نام نظری به موسیقی شامل نظریه‌ای برای موسیقی ایرانی و غربی نوشته‌است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بزرگداشت “روح الله خالقی” در کنسرت “همنوازان فاخته””

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید