آخرین خبر

«یادواره» به ملت رسید/ نمایش آثار تجسمی در پاسداشت جلیل ضیاپور

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط‌عمومی موسسه تصویر شهر، در نمایشگاه گروهی «یادواره» که روز جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود، آثاری از هنرمندان شهلا آرمین، مرتضی اسدی، ایرج اسکندری، حمید آغالر، فاطمه بهرامی، پری بیانی، مژگان توکلی‌نیا، حبیب توحیدی، مهدی حبیبی، منصور حسامی کرمانی، مهدی حسینی، علیرضا دهقان، حسن رزمخواه، رحیم سلیمانی، داریوش فرددهکردی، عطیه مرکزی، افسون منتظری، نادر موسوی فاطمی، علی ندایی، جواد نوبهار و داور یوسفی، به کوشش و گردآوری افسون منتظری به نمایش در می‌آید.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «جمعی از هنرآموختگان دانشگاه هنر، که گام‌های نخستین آموزش‌های آکادمیک را در نیمه اول دهه ۶۰، تحت آموزه‌های استادان پیشگام در هنر مدرن ایران (نسل اول و دوم) برداشته‌اند، پس از گذشت چهار دهه فعالیت پی در پی یا متناوب، بر این باور هستند که رشد و شکوفایی‌شان در هنرهای تجسمی، مرهون آموزه‌های «هنری، آموزشی و پژوهشی» پیشکسوتان نوگرای ایران بوده است. در این راستا، برای ادای احترام، قدردانی و در کسوت شاگردی، اقدام به برگزاری مجموعه نمایشگاه‌هایی با عنوان «یادواره» کرده‌اند، تا قدمی موثر برای معرفی و یادآوری تلاش‌های این بزرگان به نسل‌های پیش‌رو برداشته باشند. سعی بر این است، این رویدادها، با حضور و همراهی مشتاقان و علاقه مندان، در شان والای بزرگان هنر مدرن ایران برگزار شود.»

زنده‌یاد جلیل ضیاپور نقاش، پژوهشگر، مولف و استاد دانشگاه بود که از او به عنوان پدر نقاشی مدرن ایرانی یاد می‌شود، وی در طول فعالیت هنری و فرهنگی خود، بیش از ۸۵ سخنرانی، ارایه بیش از ۷۰ مقاله فرهنگی، هنری، تالیف ۲۸ عنوان کتاب و خلق نزدیک به ۴۰ اثر نقاشی و ۲ مجسمه برای جامعه هنری برجای گذاشته است. این هنرمند از پایه‌گذاران انجمن هنری خروس جنگی بوده است.

مراسم سخنرانی نیز در روز جمعه ۸ دی با حضور و سخنرانی عباس مشهدی‌زاده و محمدرضا مریدی، ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «یادواره» روز جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود و تا ۸ دی ادامه دارد.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه همه‌روزه به غیر از ۲۵ و ۲۶ آذر از ساعت ۱۱ الی ۲۱ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ به گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبروی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«یادواره» به ملت رسید/ نمایش آثار تجسمی در پاسداشت جلیل ضیاپور”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید