آخرین خبر

علیرضا افتخاری: خاطراتم با آهنگسازان و موسیقی‌دانان را می‌نویسم/ جوانان فریب وعده برخی آهنگسازان را نخورند

آوای ایرانیان: علیرضا افتخاری خواننده نام آشنای موسیقی اوضاع کنونی خود را خانه‌نشینی و انتظار برای رخدادهای خوب بیان کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، علیرضا افتخاری خواننده موسیقی ایرانی روز گذشته به برنامه رادیویی «نیستان» رفت تا درباره اوضاع این روزهایش صحبت کند. افتخاری مدت‌هاست که حضور فعالی در دنیای موسیقی ندارد. البته افتخاری در سال گذشته آلبوم «پادشاه فصل‌ها» را منتشر و کنسرت آن را نیز برگزار کرد.

افتخاری گفت: «اکنون که باید به استودیو‌ها بروم و بخوانم، کاری نیست؛ ردیف ضبط می‌کنم و کتاب خاطراتم را می‌نویسم و خانه نشین شده‌ام. به یاری خدا چکیدهٔ ردیف را ضبط می‌کنم، که بخشی از آن ضبط شده و امیدوارم تمام شود و به دست عزیزان برسد».

او ادامه داد: «دارم خاطراتم با آهنگسازان و موسیقی‌دانان مختلف را می‌نویسم که در آن می‌توان برای هر کدام از آهنگسازان و شاعران، فضایی زیبا اختصاص داد؛ مانند خاطراتم با قیصر امین‌پور. اما جدای از این‌ها، اکنون که باید به استودیو‌ها بروم و بخوانم، کاری نیست، پس کجا بروم؟ به قول حافظ: «هنر نمی‌خرد ایام و بیش از اینم نیست / کجا روم به تجارت، بدین کساد متاع…».

افتخاری که روزگاری از پرکارترین خوانندگان ایران بود، گفت: «الان وضعیت موسیقی مشخص است؛ صبر من زیاد شده، چرا که خیلی وقت است که کار‌ها مانده است و کسی جلو نمی‌آید تا کاری عرضه کند. کار ضبط آلبوم، خسته کننده است، کاری نیست که در یک هفته بتوان آلبومی را ضبط و تصویب کرد؛ چراکه دست کم ۶ ماه طول می‌کشد تا قالب کار شکل بگیرد و تصویب شود. اما هنگام پخش می‌بینیم که دو روز بعد، افرادی آلبوم را به صورت کپی شده و با قیمتی بسیار نازل عرضه می‌کنند».

خواننده‌ی آلبوم معروف «نیلوفرانه» تاکید کرد: «آلبومی که تازه یک هفته است منتشر شده، سر چهار راه‌ها عرضه می‌کنند. به همین سبب کاری که باید با اقبال رو به رو شود، با کم لطفی کسانی که این کار‌ها را در حق موسیقی می‌کنند، قربانی می‌شود؛ زیرا بازده کار که از بین می‌رود هیچ، بازتابش هم زیر سئوال می‌رود و جز دلشکنی برای ناشر، آهنگساز و خواننده چیزی نخواهد داشت».

علیرضا افتخاری، با هشدار دربارهٔ اینکه عده‌ای با دادن وعده‌هایی، قصد فریب جوانانِ دوستدار موسیقی را دارند، گفت: «من به جوانان می‌گویم که موسیقی خوب را بشنوید؛ موسیقی بنان را گوش بکنید و به رسم امانتداری‌‌ همان را یاد بگیرید، اما کار اصلیتان را‌‌ رها نکنید. اگر کسی به شما گفت من برایتان آهنگ می‌سازم و شما مشهور می‌شوید، فریب نخورید و دیناری خرج نکنید. قصد اهانت به آهنگسازان جوان را ندارم، اما گاهی می‌بینم، عده‌یی وعده‌هایی به جوانان می‌دهند که آن‌ها هم فرش زیر پایشان را می‌فروشند تا آهنگی بخوانند که به دام می‌افتند؛ و این قضیه، خود آفتی است».

«علیرضا افتخاری» از مطرح‌ترین خوانندگان موسیقی ایرانی است که آلبوم‌هایی مانند نیلوفرانه، یاد استاد، مستانه، صیاد، قلندروار، هنگامه، امان از جدایی و تنها تو می‌مانی را روانه بازار موسیقی کشور کرده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “علیرضا افتخاری: خاطراتم با آهنگسازان و موسیقی‌دانان را می‌نویسم/ جوانان فریب وعده برخی آهنگسازان را نخورند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید