آخرین خبر

انتشار یک آلبوم موسیقی با الهام از طبیعت کویر مرکزی ایران

به گزارش آوای ایرانیان، «دشت کویر» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در سال جاری است که با همراهی دوئت لیرا توسط نشر و پخش جوان پیش روی مخاطبان و علاقه مندان موسیقی بی کلام قرار گرفته است.

«دشت کویر»، «زاینده رود»، «اتود برای آتشکده»، «توکاتا برای شن‌های روان»، «هبوب»، «چوپانان»، «شب و ستارگان»، «سپیده دم، ریگ جن»، «رنگین کمان، «قصر بهرام»، «شکوفه ها، آران و بیدگل»، «کاروانسرا» قطعاتی هستند که برای این آلبوم در نظر گرفته شده است.

در توضیح این آلبوم آمده است:

«این مجموعه شامل چند قطعه برای تریو پیانو، یک کوئینتت پیانو و همچنین قطعاتی سلو برای پیانو و ویلن است. قطعات آن در طی چند سال و با الهام از طبیعت کویر مرکزی ایران شکل گرفتند و در بین کارهای دوئت لیرا از لحاظ طراحی و فرم موسیقایی بیشترین نزدیکی را به موسیقی کلاسیک با حس وحال موسیقی ایرانی دارند.

 انتشار یک آلبوم موسیقی با الهام از طبیعت کویر مرکزی ایران

بسیار ممنون از مهیار طهماسبی دوست مهربان که در این سفر موسیقایی با نوازندگی ویلنسل همراهمان بود. ضمن اینکه مهندسی صدا (صدابرداری، میکس و مسترینگ) به مانند آلبوم قبلی با فردی خوش سلیقه به نام محمد شریعت بود و ضبط تمامی کارها (بجز قطعات پیانو سلو که در استودیو صبا انجام شده) در استودیو عرفان عاصمی نژاد عزیز انجام شد. نقاشی و طراحی جلد آلبوم با هنرمندی زهرا یوسفی و ساخت تیزر با علی آسترکی است و با تشکر از نیما جوان عزیز و تمام کسانی که در به ثمر رسیدن این آلبوم در کنارمان بودند.

کویر تصویری از گذشته، آینده و در هم تنیدگی بین خشونت و زیبایی است، یاد آور ارزش زندگی، حیات و فاجعه زیست محیطیِ خشکسالی.»

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “انتشار یک آلبوم موسیقی با الهام از طبیعت کویر مرکزی ایران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید