آخرین خبر

تاریخ کنسرت‌های تهران حسین علیزاده و علیرضا قربانی مشخص شد

  علیزاده و «علیرضا قربانی» پس از پایان تور کنسرت‌هایشان در اروپا از ششم تا هشتم دی ماه در برج میلاد تهران به اجرای برنامه خواهند پرداخت. در این برنامه‌ها، «حسین علیزاده» تار خواهد نواخت و تعدادی از اعضای گروه «ضربانگ» ‌ و «هم‌آوایان» آواز علیرضا قربانی را همراهی خواهند کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، اولین بار است که با یکدیگر همکاری دارند، پیش از این در کشورهایی چون آلمان، دانمارک، انگلستان، سوییس و چند کشور دیگر به اجرای برنامه پرداختند. از جمله مهم‌ترین اجراهای این دو آنسامبل، می‌توان به اجرای آنان در مجموعهٔ «فیلارمونیک کلن» اشاره کرد که از معتبر‌ترین نهادهای موسیقایی دنیاست و تاکنون بسیاری از گروه‌های جهانی و صاحب نام دنیا در آن به اجرای برنامه پرداخته‌اند. تهیه‌کنندگی این برنامه‌ در تهران را «محمد حسین توتون‌چیان» بر عهده دارد.

علیزاده

«حسین علیزاده» علاوه بر این پروژه، مشغولِ آماده کردن اثری با نام «غمنومهٔ فریدون» است که «پوریا اخواص» به همراه دو خوانندهٔ دیگر اجرای آواز آن را برعهده خواهند داشت. این اثر سه خوانندهٔ اصلی دارد و علاوه بر آن، گروه کر نیز گروه را یاری خواهند داد. این اثر، بازخوانی قصه‌هایی مانندِ پریا، قصهٔ دخترای ننه دریا، حسین قلی مردی که لب نداشت از «احمد شاملو» و «به علی گفت مادرش روزی» از فروغ فرخزاد است. قدیمی در این اثر تلاش کرده است تا گونه‌ای از قصه‌نویسی شاعرانه که به نوعی بازیافت بافت و ریخت قصه‌هایی است که در قالب متل‌ها و ترانه‌های عامیانه سینه به سینه و دهان به دهان چرخیده‌اند را تجربه کند. در این اثر، شاعر تلاش کرده است تا فرهنگِ کوچه را بیان کند.

«علیرضا قربانی» نیز علاوه بر تور کنسرت‌هایش در ایران چند اثر در دست انتشار دارد که از جملهٔ آنان می‌توان به اثری از «مهیار علیزاده» اشاره کرد که در آن همراه با «همایون شجریان» شعر افسانهٔ نیما یوشیج را اجرا کرده‌اند. هم‌اکنون صدای این خواننده در سریال «کیمیا» با آهنگسازی «آرمان موسی‌پور» شنیده می‌شود.

منبع: موسیقی ما

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تاریخ کنسرت‌های تهران حسین علیزاده و علیرضا قربانی مشخص شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید