آخرین خبر

کنسرت خیریه آذربایجانی‌ها در برج میلاد

آوای ایرانیان: گروه موسیقی دلنوازان (کونول آنسامبلی) از کشور آذربایجان ۲۷ آذرماه در برج میلاد تهران به صحنه می‌رود.

به گزارش آوای ایرانیان، دامون شش بلوکی مدیر برنامه‌های گروه موسیقی «دلنوازان» گفت: کونول آنسامبلی گروهی متشکل از نوازندگان بسیار توانمند و چیره دست آذربایجان است که تاکنون در بسیاری از کشورها کنسرت داده‌اند و با ارکسترهای بزرگی مانند ارکستر وین و ارکستر هایدلبرگ آلمان اجراهای مشترکی داشته‌اند.

وی افزود: مالک منصوروف (سرپرست فنی گروه و نوازنده تار)، الشن منصوروف (نوازنده کمانچه)، شیرزاد فتحلی‌اف (نوازنده بالابان، سرنا و توتک)، کامران کریم‌اف (نوازنده نقاره)، حسام الدین عزیز اف (نوازنده نقاره بم) و نورلان باکیراف (نوازنده بم تار) اعضای گروه کونول آنسامبلی هستند که همگی افتخارات بزرگی در کشور آذربایجان دارند.

شش بلوکی ادامه داد: فرامرز گرمرودی نیز به عنوان نوازنده ساز عود، خواننده و سرپرست تنها عضو ایرانی این گروه است. گرمرودی از شاگردان اسماعیل مهرتاش در آواز و منصور نریمان در عود بوده که تحقیقاتی نیز بر روی ردیف‌های موسیقی آذری انجام داده است که نتیجه این تحقیقات کار مشترک وی با رامیز قلی اف با نام “بلالی باش” بود که چند سال پیش منتشر و به عنوان کاست سال موسیقی نواحی نیز برگزیده شد.

وی با بیان اینکه این کنسرت  در دستگاه‌های شور و همایون برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: آلبوم این آثار نیز بزودی با عنوان وفا سوز (بی‌وفا) ‌توسط موسسه ماهور منتشر می‌شود. همچنین موسسه ماهور در همین راستا بزودی ردیف‌نوازی تار آدربایجان توسط مالک منصوروف را منتشر می‌کند.

منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کنسرت خیریه آذربایجانی‌ها در برج میلاد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید