آخرین خبر

اعتراض آقای آهنگساز در شبکه نسیم؛ موسیقی متن را فدای تیراژ پایانی نکنید!

آوای ایرانیان: آهنگساز مطرح در “دوباره گوش کن”:

در “دوباره گوش کن” مطرح شد؛

موسیقی متن این روزها فدای تیتراژهای پایانی شده است

موسیقی متن، حلقه گمشده موسیقی سریال های تلویزیونی

آهنگساز “پروانه” و “شیار ۱۴۳” در “دوباره گوش کن” گفت: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که در اغلب سریال های تلویزیون تمرکز بیش از اندازه به تیتراژ پایانی است و در اصل به موسیقی متن اهمیتی نمیدهند.

به گزارش روابط عمومی برنامه “دوباره گوش کن”، فرید سعادتمند، آهنگساز مطرح سینمای ایران شب گذشته در برنامه “دوباره گوش کن” در خصوص پیشینه فعالیت هنری خود و همچنین تاثیر مداحی های پدر در سبک و سیاق کار خود  گفت: از آنجا که بنده فرزند حسین سعادتمند، یکی از نوحه خوان های صاحب سبک شهر یزد هستم، تا آنجا که توانستم از هوش موسیقایی پدر بهترین بهره را برده ام، البته متاسفانه دو سال پیش پدر  بر اثر بیماری از دنیا رفت اما تاثیرگذاری بالای ایشان در مسیر فعالیت موسیقایی من غیرقابل کتمان است و پدرم به نوعی اولین معلم موسیقی من بوده است و من هم در کنار نوحه خوانی از ملودی پردازی که در پدرم نهادینه بود بهترین الگوبرداری را میکردم به طوری که اولین کسی که آثارم را گوش می‌داد و نظراتش برای من بسیار اهمیت داشت، پدرم بود.

وی در ادامه در خصوص اساتیدی که از محضرشان تلمذ کرده، گفت: من زبان اصلی موسیقی فاخر را از محضر اساتیدی چون مجید انتظامی، حسین دهلوی، هوشنگ کامکار، فرهاد فخرالدینی و کامبیز روشن روان به خوبی درک کرده ام  و بر همین اساس همیشه تمام تلاش خود را کرده ام که در راستای تولید آثار فاخر و ماندگار قدم بردارم، حال اینکه تا چه اندازه در این مسئله موفق بوده ام، قضاوت با اهالی موسیقی است.

آهنگساز فیلم “شیار ۱۴۳” گفت: موسیقی فیلم باید تمام صحنه‌های مهم و تاثیرگذار یک اثر را به خوبی برای مخاطبان توصیف کند اما متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که در اغلب سریال های تلویزیون تمرکز بیش از اندازه به ترانه و آهنگ پایان سریال است و در اصل به موسیقی متن اهمیتی نمیدهند.

وی ادامه داد: ایران آهنگسازان توانمندی در حوزه موسیقی فیلم دارد به طوری که جند آثار موسیقی فیلم مجید انتظامی را هم اکنون بزرگترین ارکسترال های دنیا اجرا میکنند و به واقعا حیف است که مجموعه های نمایشی صداوسیما با وجود چنین هنرمندانی از اهمیت والای موسیقی متن غافل شده و تمرکز خود را بر ترانه پایانی سریال معطوف کرده اند.

آهنگساز مجموعه “ارمغان تاریکی” در پایان گفت: شخصا اگر در همکاری با یک کارگردان حس کنم که وی به موسیقی متن اهمیت چندانی نمیدهد و صرفا یه تیتراژ پایانی فکر میکند، بدون شک هیپچگاه همکاری من با این دسته فیلمسازان به سرانجام نخواهد رسید.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اعتراض آقای آهنگساز در شبکه نسیم؛ موسیقی متن را فدای تیراژ پایانی نکنید!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید