آخرین خبر

شاعر مطرح در شب یلدایی دانشگاه لوسان: فرهیختگی در فرهنگ ما مثل تلفیق شیر و شکر است+ عکس

به گزارش خبرنگار رسانه آوای ایرانیان، محمد رضا حاتمی، رییس دانشگاه پیام نور لواسان در شب شعر انجمن سیمرغ که به مناسبت شب یلدا در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، بیان داشت: شب یلدا یا همان شب چله یعنی طولانی ترین شب سال است که مردم برای از بین بردن ظلمت و از بین بردن بدی ها به شب نشینی می نشستند و تا صبح به گرفتن فال حافظ و  قصه خوانی  می پرداختند و در کنار این موارد به تناول انواع میوه ها و آجیل ها می پرداختند.

وی در مورد اهمیت این شب ادامه داد: این شب  اگر جنگی هم بود ادامه نمی یافت و آتش بس اعلام می شد که همین مورد باعث صلح و آرامش طولانی در بین مردم می شد.

حاتمی در این برنامه به مناسبت هفته پژوهش از معصومه رحمانی نژاد و فرزانه غلامی تبار به عنوان دو دانشجوی نمونه  و برتر رشته زبان و ادبیات فارسی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه لواسان تقدیر کرد و با اشاره به اهمیت پژوهش در دانشگاه گفت: رویکرد ما در دانشگاه رویکرد پژوهشی است و مهمترین بعد توسعه کیفی انجام امور پژوهشی است که ما به سمت آن در حرکت هستیم.

رییس دانشگاه پیام نور لواسان تاکید کرد: در حال حاضر ملاک برای ارزیابی دانشگاه ها شاخص های پژوهشی می باشد که با توجه به رشد ۶درصدی بودجه امور پژوهشی نشان از بهبود این حوزه می دهد. زیرا بودجه امور پژوهشی نیم درصد بود که در حال حاضر به ۶درصد افزایش پیدا کرده است.

photo_2016-12-21_16-35-24

 

 

 

 

 

 

فرهیختگی در فرهنگ ما مثل تلفیق شیر و شکر است

سهیل محمودی(شاعر مطرح کشور) در ادامه این محفل شعر بیان داشت: فرهیختگی در کشورمان از سالهای پیش جاری بوده است و مثل تلفیق شیر و شکر است که هیچ گاه جدا نخواهد شد.

این شاعر مطرح ادامه داد: بهتر است با الگو گیری از این شب آیئنی در جهت وحدت ملی حرکت کنیم  راکه طبیعت،زبان و دین ما در هم جمع شده است.

 

 علیرضا شهریاری، مسئول گروه ادبیات پیام نور دانشگاه پیام نور استان تهران در این برنامه در خصوص شب یلدا (چله)گفت:  در این شب اختلاف شب و روز به حداکثر می رسد و شب طولانی تری داریم و بعد از آن روزها کم کم بلندتر می شوند.

وی در ادامه با تاکید بر حفظ این آیین ها گفت: این آیین ها نشان دهنده وحدت و یگانگی اقوام ایرانی از هر قومی است چون ما ما ملتی هستیم با اقوام مختلف نباید بگذاریم که بحث قومیت گرایی ایجاد شود همانطور که در کشورهای دیگر انجام شد.

شهریاری افزود: تمامی بحث های قومیت گرایی که در کشورمان ایجاد می شود توسط اسرائیل و صهیونیست ها مدیریت می شود و می خواهند اقوام ایرانی را از ایرانییت خود جدا کنند شبیه همان اتفاقی که در کشور سوریه و غیره افتاد.

وی تاکید کرد: اما با برگزاری چنین مراسم ها و حفظ این آیین ها می توان به وحدت ملی کشورمان کمک کنیم. زیرا ما باید با برگزاری چنین مراسم های به وحدت هر چه بیشتر در بین اقوام ایرانی کمک کنیم.

photo_2016-12-21_16-35-59

 

 

بنا بر این گزارش میهمانان ویژه و ودانشجویان شاعر این دانشگاه به ترتیب  سهیل محمودی(شاعر پیشکسوت)، بهزاد محمودزاده، صنم نافع، مریم فرهمندی، شروین سلیمانی،  معصومه احدی، علیرضا طیبی، فرزانه غلامی تبار، غزاله امیدی، نسرین احساس، مقدمی و فریبا عنابستانی به  شعر خوانی پرداختند، همچنین زهرا عنابستانی به مجری در این برنامه حضور داشت.

گفتنی است این برنامه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سبحانی، مسئولین فرهنگی استان، اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور لواسان برگزار شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شاعر مطرح در شب یلدایی دانشگاه لوسان: فرهیختگی در فرهنگ ما مثل تلفیق شیر و شکر است+ عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید