آخرین خبر

افتتاح ۴ پردیس سینمایی/ ۱۹ سالن به چرخه اکران اضافه می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی جشن مهر سینمای ایران، قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی گفت: همزمان با ماه ربیع‌الاول و طی مهر، علاوه بر برگزاری رویداد ملی جشن مهر سینمای ایران، ۴ پردیس سینمایی با ظرفیت ۱۹ سالن سینما در مناطق مختلف شهر تهران افتتاح خواهد شد.

به گفته وی، پردیس «مرداس» با ۵ سالن سینما سوم مهر، پردیس «کوثر» با ۳ سالن سینما ۱۰ مهر، پردیس «رزمال» با ۷ سالن سینما ۱۷ مهر و پردیس «زیما مال» با ۴ سالن سینما در ۲۴ مهر با حضور مدیران ارشد سینمایی افتتاح و به چرخه سینماهای فعال کشور اضافه خواهند شد.

آشنا یکی از اولویت‌های سازمان سینمایی را اجرای طرح‌های زیرساختی در حوزه توسعه سینما در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: همه تلاش سازمان سینمایی توسعه ضریب نفوذ سینما در مناطق مختلف کشور است. نهضت سالن‌سازی سینما از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف با جدیت پیگیری شده و خوشبختانه نتایج بسیار چشمگیری نیز در زمینه ساخت و بهره‌برداری سالن سینما در ۲ سال گذشته در پی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت معاونت مطالعات و فناوری سازمان سینمایی اظهار کرد: در کنار مأموریت‌های مختلف این معاونت از جمله رویدادهای مهم جشن مهر سینمای ایران، جایزه پژوهش و جشنواره آموزشگاه‌های سینمایی، در حوزه مدیریت امور سینماها و پشتیبانی ساخت و ساز و مراکز پشتیبانی هم در چارچوب وظایف سازمانی ما تعریف شده است.

آشنا اظهار کرد: در زمان حاضر، ۳۶۶ سینما و مجموعه سینمایی در کشور فعالیت دارند که نسبت به دولت گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است. همچنین ۷۵۰ سالن نمایش در کشور در حال حاضر وجود دارد که امید است بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ حداقل، یکصد سالن دیگر به این تعداد اضافه کنیم.

به گفته وی، برگزاری جشن مهر سینمای ایران به عنوان ره‌آورد دولت سینمایی سیزدهم در راستای عدالت فرهنگی و نگاه برابر به همه ظرفیت‌های ملی کمک خواهد کرد تا جریان حمایت از صنعت سینما هم به طور جدی‌تری در کشور دنبال شود.

«جشن ملی مهر سینمای ایران» به دبیری قادر آشنا و زیر نظر معاونت مطالعات و فناوری سینمایی از ۲۶ شهریور تا ۱۰ مهر در استان‌ها و ۱۴ مهر در تهران برگزار می‌شود.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “افتتاح ۴ پردیس سینمایی/ ۱۹ سالن به چرخه اکران اضافه می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید