آخرین خبر

ژانگ ییمو ۲ جایزه با هم می‌گیرد/ ساخت یک فیلم در سال

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از ورایتی، ژانگ ییمو کارگردان کهنه‌کار چینی قرار است روز یکشنبه ۲ بار در مراسم جوایز فیلم آسیایی (AFA) تجلیل شود. وی جایزه یک عمر دستاورد و یک جایزه جداگانه برای کارگردانی پرفروش‌ترین فیلم آسیایی سال ۲۰۲۳ را دریافت می‌کند.

برگزار کنندگان این جایزه در این مورد گفتند: این ۲ جایزه نه تنها گواهی بر موفقیت‌های خارق‌العاده ژانگ هستند، بلکه تجلیلی از موفقیت‌های مستمر او نیز محسوب می‌شوند، زیرا وی برنده جایزه مشارکت فیلم آسیایی در چهارمین دوره جوایز در سال ۲۰۱۰ و برنده جایزه بهترین کارگردانی در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی در سال ۲۰۲۱ برای فیلم «یک لحظه» است.

ژانگ هم گفت: خودم را بسیار خوش شانس می‌دانم که فیلمسازی را به عنوان حرفه زندگی‌ام انتخاب کردم. با بیش از ۴ دهه فعالیت در این صنعت، از همه کسانی که از فیلم‌هایم قدردانی می‌کنند سپاسگزارم و به یادگیری ادامه خواهم داد و برای پیشی گرفتن از خودم تلاش خواهم کرد. امیدوارم بهترین فیلم من فیلم بعدی من باشد.

داستان «رودخانه کاملا سرخ» که در دوران سلسله سانگ سانگ می‌گذرد با لحنی بین رمز و راز و کمدی درباره ۲ سرباز است که پس از کشف قاتل یک پیام‌آور از سلسله رقیب، درگیر توطئه می‌شوند. این فیلم ژانویه سال پیش اکران شد و به فروش جهانی ۶۶۷ میلیون دلار دست پیدا کرد و موفق‌ترین فیلم آسیایی سال گذشته و هشتمین فیلم پرفروش سراسر جهان بدل شد.

ژانگ به تازگی در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو جایزه گرفته و در دسامبر هم در سینه آسیا جایزه دستاورد گیشه را دریافت کرد.

این کارگردان سرشناس چینی گفت در بخش آخر زندگی حرفه‌ای‌اش، قصد دارد از بازیگری، فیلمنامه‌نویسی یا تولید پرهیز کند و تنها بر کارگردانی تمرکز کند تا بتواند سالی یک فیلم بسازد. پس از ساخت «رودخانه کاملا سرخ»، دو فیلم دیگر از ژانگ اکران شده که شامل «زیر نور» در شانگهای و درام کمدی قانونی «مقاله ۲۰» است و این دومی ماه گذشته اکران شد و در هفته سوم خود در صدر جدول باکس آفیس سرزمین اصلی چین قرار گرفت و تاکنون ۳۲۰ میلیون دلار فروخته است.

ژانگ که کارش را به عنوان فیلمبردار شروع کرد، اولین کارگردانی خود را با «ذرت سرخ» انجام داد و برنده خرس طلایی جشنواره فیلم برلین شد.

فیلم‌های او از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۹ بیشتر بر زندگی روستایی متمرکز بودند و شامل «جو دوو»، «فانوس قرمز را برافراز»، «داستان کیو جو»، «برای زندگی»، «نه یکی کمتر» و «مادر و پدر من» بودند.

با شروع صنعتی شدن صنعت سینمای چین در سال ۲۰۰۰، ژانگ به پرده‌های بزرگ جلایی دیگر داد و «قهرمان»، «خانه خنجرهای پران» و «نفرین گل طلایی» را ساخت.

پس از این دوره، تولیدات او تغییر کرده و رنگ و بویی دیگر گرفته که درام صمیمی «زیر درخت زالزالک»، اکشن انگلیسی زبان «دیوار بزرگ»، درام انقلاب فرهنگی «یک لحظه» و فیلم مهیج جاسوسی «صخره نوردان» از جمله آنها هستند.

جوایز فیلم آسیایی روز یکشنبه در هنگ کنگ برگزار می شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ژانگ ییمو ۲ جایزه با هم می‌گیرد/ ساخت یک فیلم در سال”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید