آخرین خبر

پشت پرده شروع جنگ ایران و عراق

به گزارش آوای ایرانیان صالح نیکنام کارگردان «تارکد» درباره قسمت جدید این مستند گفت: در قسمت پنجم زمینه های شروع جنگ ایران و عراق بررسی می شود و نقش بازیگران مختلف این جنگ از آمریکا تا صدام و پهلوی بررسی می شود که با نگاهی به اسناد در یکی دو دهه قبل واکاوی می شود.

«تارکد»، مجموعه مستند ۱۰ قسمتی و آرشیوی است که به تعدادی از حساس‌ترین موضوعات در تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد و با استفاده از مجموعه اسناد پژوهشی دقیق، جزئیات کمتر شنیده‌شده از آن رویدادها را بیان می‌کند.

این مجموعه به موضوعات مهم امنیتی تاریخ انقلاب از جمله کارنامه سیاسی شهید بهشتی و ترور وی، آغاز جنگ تحمیلی، پشت پرده حملات شیمیایی عراق در دفاع مقدس، پرونده ابراهیم یزدی، فرار بنی‌صدر، حج خونین سال ۱۳۶۶ و انفجار دفتر نخست‌وزیری پرداخته است.

به گفته کارگردان، وجه تمایز اصلی این مجموعه تمرکز بر اسنادی است که بسیاری از آنها برای نخستین‌بار بازخوانی می‌شود.

مجری طرح و کارگردان مجموعه «تارکد» محمد صالح نیکنام است و از دیگر عوامل آن می‌توان به نویسنده و پژوهشگر: مجتبی نوروز پور و موشن‌گرافیک: احسان میرآبادی اشاره کرد.

«تارکد» تولید مرکز هنری رسانه‌ای نهضت و شبکه مستند سیماست و پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود، تکرار این مجموعه تلویزیونی هم روز بعد ساعت ۱۵ است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پشت پرده شروع جنگ ایران و عراق”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید