آخرین خبر

روایت تنهاییِ حضور مستندساز ایرانی در میان طالبان!

آوای ایرانیان: مستند ۵۷ دقیقه‌ای «تنها میان طالبان» روایتی است بی‌واسطه از حضور یک مستندساز ایرانی در مناطق تحت کنترل طالبان که برای اولین بار، در نهمین دوره جشنواره‌ بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

خبرگزاری فارس: روایت تنهاییِ حضور مستندساز ایرانی در میان طالبان!

به گزارش آوای ایرانیان، محسن اسلام‌زاده کارگردان «تنها میان طالبان» در خصوص ساخت این مستند اظهار داشت: طی سال‌های اخیر، اخبار مربوط به طالبان در رسانه‌های مختلف انعکاس داشته و مورد مطالعه مردم بوده است، اما هیچ روایت دسته اولی از این گروه وجود نداشته است؛ به همین دلیل ساخت مستندی در مورد طالبان همیشه ذهن مرا به خود مشغول کرده بود و به همین منظور چندبار به کشور افغانستان سفر کردم تا اینکه نهایتاً موفق شدم ۱۵ روز در میان طالبان حضور پیدا کنم و تفکرات و شیوه حکومت‌داری این گروه را مستند کنم!

اسلام‌زاده با تاکید بر اینکه طی ده سال اخیر هیچ دوربینی در بین طالبان نتوانسته حضور پیدا کند، درباره‌ی ساختار این مستند عنوان کرد: مستند «تنها میان طالبان» یک مستند مشاهده‌گر است که سعی دارد با حضور بی‌واسطه در مناطق تحت کنترل طالبان، از نزدیک با واقعیت‌های این گروه آشنا شود و شیوه حکومت‌داری آنها را بیان نماید. اتفاقاتی که در این سفر رخ می‌داد، هیچ‌کدام از قبل طراحی شده و یا قابل پیش‌بینی نبود و من به عنوان کارگردان در لحظه باید تصمیم می‌گرفتم که روایت را چگونه ادامه داده و برای آن طراحی کنم که البته این سبک مستندسازی واقعاً برایم سخت و دشوار بود.

گفتنی است که محسن اسلام‌زاده متولد سال ۱۳۵۹ است و در کارنامه مستندسازی او، آثاری چون اهل سنت ایران، اسرار زندان ابوسلیم، شیخ صباح و سفر به دیار پشتون‌ها به چشم می‌خورد.

عوامل تولید مستند «تنها میان طالبان» عبارتند از: تهیه کننده: سیدسلیم غفوری، تحقیق، تصویر و کارگردانی: محسن اسلام‌زاده، تدوین: اسماعیل علیزاده، نویسندگان: علی پیرهادی، محمود عزیزی، گفتار متن: امیر عطرچی، مدیر تولید: حمیدرضا مجیدی، موسیقی: مسلم رسولی، طراحی و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی، گرافیک تصویری: علی پورعبادی، ابوالفضل لطفی، گرافیک: مهدی خوش‌نژاد، اصلاح رنگ و نور: مهدی رشوند، مجری طرح: مرکز فرهنگی میثاق.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روایت تنهاییِ حضور مستندساز ایرانی در میان طالبان!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید