آخرین خبر

آثار قلمزنان معاصر در «تاریخِ در قاب»

آوای ایرانیان: گالری «مس‌نگار» به‌عنوان تنها نگارخانه‌ تهران که به‌طور اختصاصی بر هنرهای سنتی و صناعی ایران، بخصوص قلم‎زنی تمرکز دارد، میزبان یک نمایشگاه گروهی هفت روزه‌ از هنرمندان قلم‌زن معاصر خواهد بود.

به گزارش آوای ایرانیان، در نمایشگاه «تاریخِ در قاب» بیش از ۶۰ تابلو از هنرمندانی مانند منصور حافظ‌ پرست، مصطفی میرفخرایی، رضا قادران، مجید بهرامی‌پور، حبیب آروان، رضا عابدی، محسن براتی، شاپور اکبری، مهدی یزدانی، امیر مالک صالحی، سعید کرمی، محراب دامادی و محمدرضا بصیری ارائه خواهد شد.

در این نمایشگاه، آثار قلم‌زنی‌شده‌ای برای نمایش برگزیده شده‌اند که اگرچه هر کدام نشانه‌ای از خلاقیت و استعداد ذاتی هنرمندی هستند که آن‌ها را خلق کرده، اما همه‌ی آثار یک ویژگی مشترک و همگون دارند. همه‌ی این آثار در قاب خودشان گوشه‌ای از سبک‌های مختلف فرهنگ و تاریخ هنر ایران را جاودانه کرده‌اند.

نگین گلچین‌پور – مسؤول گالری – با اشاره به دغدغه‌ای جدی که در این نگارخانه برای معرفی هنرمندان جوان رشته‌های مختلف هنرهای سنتی ایران وجود دارد، گفت: هنرمندان جوانی که آثارشان در این نمایشگاه ارائه می‌شود، توانسته‌اند با نبوغ و ظرافت خودشان طرح‌های قدیمی و سبک‌های باستانی ایران را ارتقا داده‌ و به لطف شگردهای نوینی مانند برجسته‌سازی‌ سه‌بعدی، پیشرفت در فنونی مانند شبکه‌کاری، ریزه‌قلم، سیاه‌قلم، حکاکی و با اجراهای بی‌نقص خود، آثار ارزشمند و چشم‌نوازی خلق کنند.

او افزود: ما در این نگارخانه تلاش می‌کنیم با معرفی چنین هنرمندانی به علاقه‌مندان و هنردوستان، سهمی در تشویق و حمایت این عزیزان و پرورش نسل تازه‌ای از هنرمندان هنرهای سنتی داشته باشیم.

نمایشگاه گروهی «تاریخِ در قاب» ۲۴ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در گالری «مس‌نگار» به نشانی خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره ۵ افتتاح می‌شود و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آثار قلمزنان معاصر در «تاریخِ در قاب»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید