آخرین خبر

علت مهاجرت مشهورترین گروه موسیقی خیابانی + عکس

آوای ایرانیان: نبود حامی برای موسیقی باعث شد از ایران برویم

سرپرست گروه موسیقی «زرد یواش» از ترک کشور خود خبر داد و گفت: در این مدت به هر دری زدیم که در دنیای موسیقی گام برداریم و به درستی فعالیت کنیم ولی نبود هیچگونه حمایتگری در هیچ زمینه و خالی کردن زیر پای مان تصمیم بر رفتن گرفتیم.

به گزارش آوای ایرانیان، پیام ملکوتی سرپرست گروه «زرد یواش» یکی از گروه های موسیقی خیابانی در گفت و گو با  پانا، در مورد آغاز شکل گیری گروه و مشکلات و موانعی که بر سرراه داشته اند تا بتوانند به عنوان عضوی از جامعه موسیقی فعالیت کنند و درآمد کسب کنند، اظهار کرد : ما سال گذشته ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۴ که مصادف با ایام محرم بود مجوز گروه مان را گرفتیم و از ارشاد خواستیم که اجازه ادامه فعالیت در خیابان را به ما بدهند چون تنها راه درآمد ما از همین راه بود اما آن ها به ما گفتند که تهیه کننده باید شما را به لحاظ مالی تامین کند. تهیه کننده در آن زمان به دلیل وجود مشکلات مالی حاضر به حمایت از ما نشد. او هرچند قصد حمایت از ما را داشت اما نتوانست طبق قرارداد نیازهای مالی ما را تامین کند و در نهایت همکاری ما به پایان رسید اما این پایان مشکلات نبود.

وی افزود: ما مشکلاتی به لحاظ مالی داشتیم که برای هیچ کس اهمیتی نداشت تا اینکه در همین اوضاع به کمک یکی از دوستان مان قرارداد پیشین به دو تهیه کننده دیگر منتقل شد. در ابتدا همه چیز بر وفق مراد بود تا اینکه متوجه شدیم این دو تهیه کننده قصدی مبنی بر انتشار آلبوم ما در سال جاری ندارند و اعتقادشان بر این بود که باید با ایجاد یک وقفه ای طولانی مدت ذایقه مخاطبان را تحریک کرده و آن ها را برای شنیدن آلبوم خود آماده کنیم.

این نوازنده و خواننده تصریح کرد: در این اوضاع دفتر موسیقی ارشاد هم با وجود داشتن مجوز هیچ حمایتی از ما نکرد و این در حالی است که خواننده هایی چون سالار عقیلی و … در شبکه هایی چون من و تو مصاحبه می کنند و عکس می گیرند و خللی هم در کارشان ایجاد نمی شود ولی ما و امثال ما با کوچکترین حرکتی زیر تیغ اتهام هستیم. متاسفانه شعر و لباس ما مدام چک می شود اما با تهیه کننده ای که با یک قرارداد نادرست می تواند عده ای نوازنده را خانه نشین کند، هیچ برخوردی نمی شود. موسیقی باید یک حامی و بزرگ تر داشته باشد که ندارد، باید قراردادها براساس معیارهایی مشخص و تحت نظر مرجعی چون وزارت ارشاد نوشته شود که باز هم چنین نمی شود. از آنجا که ما تاکنون هیچگونه قراردادی امضا نکرده ایم با این مسایل آشنایی نداشتیم و باتوجه به مشکل مالی به ناچار زیر بار بیش از ۳۰۰ میلیون سفته رفتیم درحالی که تهیه کننده حتی به دنبال امور مجوز های آلبوم و کنسرت ما هم نمی رفت.

وی از عدم توجه ارشاد به شکایت ها و مشکلات گروه های موسیقی اظهار گله گی کرد و گفت: پس از این اختلافات به وزارت ارشاد نامه نوشتم و از آن ها درخواست کردم این مشکل را حل کنند اما هیچ کس توجهی به ما نداشت تا آنجا که برای تامین هزینه های اولیه زندگی خود هم دچار مشکل شدم. اینگونه رفتارها باعث دلسرد شدن گروه های موسیقی خیابانی می شود. افرادی که هیچ حمایتگری ندارند.

پیام ملکوتی در پایان خاطر نشان کرد: این تهیه کننده است که باید پس از صدور مجوز از خواننده و گروه موسیقی حمایت کند ولی در این زمینه برای وزارت ارشاد وظیفه‌ای تعریف نشده است.

لازم به ذکر است؛ به دلیل تهدیدهای مکرر مبنی بر منع اجرای موسیقی در خیابان و عدم حمایت مالی و فشار های روحی،روانی و مالی گروه زرد یواش از ایران خارج شدند و جای تاسف دارد که چنین اتفاقاتی برای هنرمندان رخ بدهد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “علت مهاجرت مشهورترین گروه موسیقی خیابانی + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید