آخرین خبر

سیاه‌مشق‌های «مهدی احمدی» به‌نمایش درمی‌آید

آوای ایرانیان: نمایشگاه «طراحی، سیاه‌مشق‌های مهدی احمدی» با نمایش آثار تازه‌ای از این بازیگر و نقاش برگزار می‌شود.

به گزارش آوای ایرانیان، پرستو رجایی – برگزارکننده‌ی این نمایشگاه – درباره‌ی آن نوشته است: «مهدی احمدی وقتی طراحی و نقاشی می‌کند مرز بین آن‌ها در کارهای او محو می‌شود. دغدغه‌ی او در این مجموعه ریتم، کمپوزیسیون جدید، تاکید و شخصیت بخشیدن به هریک از خطوطی است که در طراحی‌هایش استفاده می‌کند. مخلوق ذهن او دیگر خطوط هستند، نه فیگورها. انتخاب خطوطی که بیش از همه بیانگر باشند و بیش از پیش لرزش درونی او را انتقال دهند. خطوطی که موجب ترکیب‌بندی و رسیدن به درکی متفاوت از فضا و فیگور به وسیله‌ی ایجاد فضاهای مثبت و منفی فعال شده است، براثر شانس یا نوعی هیجان آنی کشیده نشده‌اند. بلکه هر کدام نتیجه‌ی مشاهدات و تحقیقاتی بوده است که او بر روی سیاه‌مشق‌های عمادالکتاب و میزرا غلامرضا اصفهانی داشته است.

در این سیاه‌مشق‌ها، تاثیر خط‌های رضا عباسی و ذهن خلاقه‌ی هنرمند بر هم منطبق شده و مجموعه‌ی پیش رو را خلق کرده است. او برای رسیدن به ریتم، جسورانه جزییات را بیش از پیش پالایش کرده و با کشیدن هر خط و تکرار فرم‌ها در جهات مختلف، با استفاده از ابزار کار خودش، به ریتم زیبایی در فضا و خلق فیگورهایش رسیده است. جایی که لازم است، رنگ را تعمدا کنار می‌گذارد؛ لزومی که از دیدی آموخته‌شده نشأت می‌گیرد. او لحظه به لحظه باید در گذاشتن خطوط مناسب و مقدار تکرار آن‌ها انتخاب کند و این تصمیم نهایی درباره‌ی خطوط از مبانی تثبیت‌شده در ذهنش تغذیه می‌کند و در جایی هم که نیاز است حساسیت آدمی را به جنبش درآورد، آبی زیبا، سبز زیبا و قرمز زیبا را به کارش اضافه می‌کند.»

مهدی احمدی فارغ‌التحصیل گرافیک از دانشگاه هنر است و تا کنون ۱۰ نمایشگاه انفرادی و ۳۲ نمایشگاه گروهی از آثارش برگزار کرده است.

نمایشگاه این هنرمند از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۴ خردادماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در میدان آرژانتین، بلوار بیهقی، بالاتر از کوچه ۱۴ شرقی، شماره ۱۳ برپاست.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سیاه‌مشق‌های «مهدی احمدی» به‌نمایش درمی‌آید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید