آخرین خبر

«دورهمی» به نمایشگاه کتاب می‌آید

کتاب «دورهمی» نوشته‌ آن انرایت، با ترجمه‌ مینا صفار، توسط انتشارات جمهوری در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود.

رمان «دورهمی» نوشته آن انرایت، نویسنده سرشناس ایرلندی، با ترجمه‌ مینا صفار، در سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه‌ انتشارات جمهوری رونمایی و همزمان در کتابفروشی‌های سراسر کشور پخش و منتشر می‌شود.

آن ترزا انرایت که در ایران با نام آن انرایت شناخته شده است، نویسنده‌ای ایرلندی‌ است و «دورهمی» چهارمین رمان او محسوب می‌شود که سال ۲۰۰۷ برنده‌ جایزه‌ «من‌بوکر» شده است. از دیگر جوایزی که انرایت موفق به دریافت آن‌ها شده، می‌توان به جایزه‌ «رونی» برای ادبیات ایرلند، سال ۱۹۹۱، جایزه‌ «اِنکور»، سال ۲۰۰۱ و بهترین رمان ایرلندی سال ۲۰۰۸ اشاره کرد.

«دورهمی» ماجرای سفر درونی ورونیکا، راوی داستان است که به‌دنبال استخراج معانی از رویدادهایی که در گذشته و حال در ایرلند و انگلستان اتفاق افتاده‌اند و می‌افتند، داستانش را روایت می‌کند. زمان روایت، ورونیکا ۳۹ ساله است و از طریق کنکاش در گذشته‌ خانواده‌ خود می‌کوشد تا ریشه‌ حادثه‌‌ای را که برای او اتفاق افتاده است، پیدا کند. او حقایق تکان‌دهنده‌ای درباره‌ سایر اعضای خانواده، آشکار می‌کند و قصد دارد آن‌ها را با نزدیکانش مطرح کند.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «آدم‌های اندکی هستند که به ما عشق می‌ورزند. می‌خواهم به دخترانم بگویم هر زمان عاشق شوید، اتفاق مهمی افتاده است، حتی در ۱۹ سالگی، به‌خصوص در ۱۹ سالگی. و اگر بتوانید در ۱۹ سالگی افرادی را که عاشق‌شان بودید، با انگشتان یک دست بشمارید، که چندان میسر نیست، در چهل‌سالگی شاید و فقط شاید به انگشتان دست دیگرتان هم نیاز پیدا کنید.»

شمارگان این کتاب ۲۹۵ صفحه‌ای، ۱۰۰۰ نسخه و قیمت پشت جلد آن ۳۵۰۰۰ تومان درج شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«دورهمی» به نمایشگاه کتاب می‌آید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید