آخرین خبر

واکنش ترانه‌سرای مشهور به کشته شدن سربازان ایرانی// می‌دونی گردان بره…

آوای ایرانیان:

می دونی گردان بره آموزشی،
نفر برگرده یعنی چی؟

در واژگون شدن دو اتوبوس حامل سربازان پادگان «صفر پنج» کرمان، نوزده سرباز کشته و بیش از پنجاه سرباز مجروح شده اند که حال بعضی از آن ها هم وخیم گزارش شده. این حادثه بامداد دیروز در کیلومتر پانزدهم جاده نی ریز -کرمان رخ داد.
آمارها نشان می دهد در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار خودرو حدود ۹ نفر کشته می‌شوند، در حالی که در ایران به ازای این تعداد خودرو، ۳۷ تن کشته می شوند. اگر میانگین ۲۳ تا ۲۷ هزار کشته در حوادث رانندگی در طول سال را همراه با میانگین ۲۵۰ هزار زخمی این حوادث در نظر بگیریم، گویی هر سال در ایران یک زلزله بزرگ با این مقدار کشته و زخمی اتفاق می‌افتد. وضعیت نا مناسب حوادث جاده‌ای کشور ما باعث شده بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای ایران را بحرانی عنوان کند. براساس اعلام پژوهشکده بیمه مرکزی ایران، کشور ما از نظر تصادفات ناایمن رانندگی در بین ۱۹۰ کشور جهان، رتبه ۱۸۹ را به‌ خود اختصاص داده و از این جهت، تنها کشور سیرالئون در غرب قاره آفریقا است که وضعیت نامناسب‌تری نسبت به ایران دارد و با غفلت مسئولین احتمالن ما به زودی از آن کشور هم پیشی خواهیم گرفت و به رتبه ی اولی در جهان – لااقل در مرگ و میر جاده ای – خواهیم رسید!
کم توجهی رسانه ای در مورد خبر درگذشت این سربازان و بی توجهی مسئولان – نه تنها نسبت به وضعیت جاده های کشور، که حتا در ابراز تاسف از این حادثه جای سوال دارد. در هر کشوری در هر کجای جهان، مرگ نوزده سرباز باعث اعلام عزای عمومی می شد اما پنداری آنچه اینروزها بها ندارد جان سرباز ایرانی ست. افسوس و تسلیت به خانواده های سوگوار این سربازان.
روحشان شاد و یادشان گرامی.//

 

 

نگارنده: یغما گلرویی/ ترانه سرا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “واکنش ترانه‌سرای مشهور به کشته شدن سربازان ایرانی// می‌دونی گردان بره…”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید