آخرین خبر

تصاویر/ گزارشی از حواشی عجیب و غریب آلبوم جدید محسن چاوشی

آوای ایرانیان: آلبوم امیر بی گزند محسن چاوشی در حالی به تازگی منتشر شده است که همانطور که از قبل پیش بینی میشد این آلبوم علاوه بر فروش بالایی که خواهد داشت، همانند سایر آثار چاوشی حواشی مختلفی را به دنبال خود خواهد داشت، که از این میان میتوان به “تبلیغ اورجینال خریدن آلبوم توسط همسر محسن چاوشی”، “رکوردشکنی آلبوم امیر بی گزند در دانلود غیرمجاز آثار هنری” و “روایت محسن چاوشی از پیکان پدرش در آلبوم” اشاره کرد که در ادامه آوای ایرانیان، نگاهی کامل به این سه اتفاق داشته است:

محسن چاوشی رکورد دانلود غیرقانونی موسیقی در کشور را زد!

محسن چاوشی

آوای ایرانیان: آلبوم «امیر بی گزند» محسن چاوشی دیروز پس از ده دقیقه از ورود به شبکه موسیقی کشور،به رباتهای تلگرامی رسید و رکورد دانلود غیرقانونی موسیقی را شکست.

اتفاقی منحصر به فرد در فضای وب:لینک دانلود رایگان آلبوم محسن چاوشی؛ تنها ده دقیقه پس از انتشار

به دلیل کاهش علاقه مخاطبان به خرید نسخه های سی دی و البته شهرت این روزهای محسن چاوشی است که آلبوم تازه اش؛«امیر بی گزند» زمانی که هنوز اولین فروشگاه موسیقی باز نشده و تنها ده دقیقه پس از قرار گرفتن فایل های آن روی یکی از سایت های مجاز، به صورت وسیع در فضاهای مجازی توزیع می شود. در گوگل نام این آلبوم تازه را که جستجو کنید، با انبوهی از سایت ها مواجه خواهید شد که لینک دانلود رایگان، آن را در اختیار مخاطبان خود قرار داده اند. ربات ها و کانال های تلگرامی هم همگام با این سایت ها پیش رفته و تنها دقایقی پس از انتشار، فایل های آلبوم را به کاربران خود هدیه کردند.

سید هادی حسینی؛ تهیه کننده آلبوم «امیر بی گزند» در این باره می گوید: «من لینک های دانلود غیر مجاز را دیدم اما به قدری تعداد این فضاهای لینک غیرمجاز افزایش یافته و رقابت میان این سایت ها بالا گرفته که نمی توان جلوی آن ها را گرفت. آلبوم از ساعت هشت صبح روی سایت بیپ تونز قرار گرفت و تنها ده دقیقه پس از آن لینک دانلود روی سایت های غیرمجاز قرار داده شد.»

او در ادامه با اشاره به دشواری های مقابله با فضاهای مجازی که لینک دانلود غیرقانونی آلبوم را در اختیار مخاطبان گذاشته اند، می افزاید:«این جریان نیازمند فرهنگسازی از سوی مسئولان است. اگر امکان اجرای قانون کپی رایت در کشور ما وجود داشت و سایت های مجاز فروش آلبوم، فعالیت بیشتر و راحت تری داشتند دسترسی به موزیک برای مخاطبان آسان تر بود.»

حسینی درباره آمارهای موجود در زمینه دانلود توضیح می دهد:«براساس آمارهای غیررسمی یک آهنگ از محسن چاووشی ۶ تا ۱۰ میلیون بار دانلود شده، در حالی که براساس آمار رسمی، فروش مجاز آن ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دانلود بوده است.»

همسر محسن چاوشی: آلبوم محسن را اورجینال بخرید

محسنی

آوای ایرانیان: اسپاکو یوسفی، همسر محسن چاوشی با انتشار عکسی همراه با خواهرزاده خود از مخاطبان خواسته است، آلبوم جدید “امیر بی گزند” محسن چاوشی را اورجینال خریداری کنند.

 

 

پیکان دردکشیده پدر چاوشی در “شاه مقصود”

پدر چاوشی

محسن چاوشی در مورد قطعه “شاه مقصود” از آلبوم امیر بی گزند گفته است:  پدرم با همه شرایطی که جنگ به ما تحمیل کرده بود و واقعا شرایط بغرنج و سختی بود هیچوقت نگذاشت دستمان جلوی کسی دراز شود و مردانه اوضاع خانواده را مدیریت کرد. پدرم یک مدتی مسئول شهرک بود. بنیادی بود به اسم بنیاد مهاجرین جنگ تحمیلی که پدر مسئول آنجا شد. پدرم آدم باسوادی بود و هست. وقتی پدرم بازنشسته شد با پیکانش کار می کرد. یکی از ترانه هایی که خوانده ام و حرف از یک پیکان دلتنگ می زند، همان پیکانی است که پدرم با آن روزگارمان را در زمان جنگ و بعد از جنگ مدیریت می کرد و نان حلال می آورد خانه .
?
ای چرک رو اسکناسا ارّابه ناشناسا
پیکان دلتنگ بابا
بار تلنبار مونده از شهر و از یار مونده
قربانی جنگ بابا

منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تصاویر/ گزارشی از حواشی عجیب و غریب آلبوم جدید محسن چاوشی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید