آخرین خبر

محسن چاوشی بازهم رکورد زد! + عکس

آوای ایرانیان: هفته گذشته “امیر بی گزند”  آخرین آلبوم «محسن چاوشی» پس از چندین هفته انتظار و تاخیر به صورت رسمی وارد بازار شد و با استقبال گسترده مخاطبین، رکورد های جالبی درزمینه فروش آثار موسیقایی مجاز به اسم این خواننده پاپ و دوستدارانش ثبت شد.

به گزارش آوای ایرانیان، پخش آلبوم «امیر بی‌گزند» با کمپین «موسیقی را غیرقانونی دانلود نکنیم» همراه شد و شاید بر اثر همین اتفاق بود که رکوردهای فروش بسیاری به خصوص در فضای مجازی برای این آلبوم به وجود آمد. با همکاری «محسن چاوشی» و ناشر آلبوم با سایت فروش قانونی موسیقی «بیپ‌تونز»، قبل از ارایه فیزیکی در بازار، آلبوم به صورت مجازی در روز ۱۶ خرداد به مدت یک روز به پیش‌فروش گذاشته شد. همین یک روز کافی بود تا رکورد پیش‌فروش آلبوم در فضای مجازی شکسته شود. به گزارش مسئولین سایت بیپ‌تونز، آلبوم «امیر بی‌گزند» در مدت یک روز سه برابر رکورد دار قبلی پیش‌فروش داشته است.

همچنین با پخش رسمی آلبوم از روز ۱۷ خرداد نیز استقبال از آلبوم در فضای مجازی بسیار چشم‌گیر بود. بر اساس اطلاعات دریافتی، رکورد فروش آلبوم در روز اول توسط «امیر بی‌گزند» شکسته شد، میزان فروش این آلبوم در روز اول دو برابر رکورددار قبلی بوده است و عجیب‌ترین آمار پخش شده از سایت بیپ‌تونز مبنی بر این است که فروش آلبوم «محسن چاوشی» تنها در سه روز اول، برابر با مجموع فروش پرفروش‌ترین آلبوم سال گذشته در فضای مجازی بوده است.

شهرت هنرمند، همکاری مناسب میان ناشر، هنرمند، سایت‌های خبری و سایت‌های پخش موسیقی در ارایه به موقع و با کیفیت اثر، کمپین‌های مبتنی بر جلوگیری از دانلود غیرقانونی و مهم‌تر از همه، اهمیت دادن بیشتر مردم به حق هنرمند را می‌توان از مهم‌ترین عوامل دخیل در این اتفاق دانست. اتفاقی که نقطه امیدی برای همه هنرمندان و ناشران بود.

شایان ذکر است که طبق آمار سایت بیپ‌تونز، دانلود قانونی موسیقی هر ساله روند صعودی داشته که این خود نشانه بزرگی از گسترش روزافزون فرهنگ احترام به حقوق مولف در میان مردم است. اما فراموش نکنیم که حتی در آلبوم «امیر بی‌گزند» هم میزان دانلود غیرقانونی و قانونی اثر، قابل مقایسه نبودند و بخش بسیار اعظمی از دانلودها به صورت غیرقانونی انجام شده است.

 

bigazand

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “محسن چاوشی بازهم رکورد زد! + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید