آخرین خبر

دغدغه مقام رهبری در مورد ولنگاری فرهنگی به حق است

آوای ایرانیان: جنتی اظهار کرد: ما در بعضی بخش ها کاملا موفق بودیم مثلا در بخش کتاب، کتاب های ارزنده ای به صحنه آمده و آنچه در این بخش بتوان از آن ولنگاری فرهنگی یاد کرد نداریم البته در برخی رمان ممکن است نکاتی پیدا شود و ما از آنها جلوگیری می کنیم تا در سطح جامعه پخش نشود.

به گزارش آوای ایرانیان، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم حمید سبزواری، در پاسخ به خبرنگار ما پیرامونولنگاری فرهنگی که مقام معظم رهبری در مورد آن صحبت کردند، گفت: این نگرانی که رهبری دارند و در طول دو دهه ای که من با سخنان و بیانات ایشان آشنا هستم همواره این نگرانی را دارند
و دغدغه واقعی است برای اینکه ما در سطح جامعه و زیر پوست جامعه هم می بینیم که با معیارها و ارزش های ما فاصله دارد.
وی افزود: طبیعی است با توجه به گسترش ارتباطات با دنیا از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی و رفت و امدهایی که ایرانی ها به خارج از کشور دارند و با محیط ها و فرهنگی ها دیگر اشنا می شوند و تاثیر می پذیرند.
جنتی بیان کرد: یک بخشی طبیعی است و دغدغه دغدغه واقعی است و آنچه که ایشان از دیرباز تحت عنوان تهاجم فرهنگی و بعد ازان با عبارات دیگر مثل شبیخون فرهنگی یاد کردند یک واقعیت است، توهم نیست ما هم همین نگرانی را داریم و آن را درک می کنیم و موظف هستیم با همه ابزارها در جهت تغییر این رویه این موضوع تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: ما در بعضی بخش ها کاملا موفق بودیم مثلا در بخش کتاب، کتاب های ارزنده ای به صحنه آمده و آنچه در این بخش بتوان از آن ولنگاری فرهنگی یاد کرد نداریم
البته در برخی رمان ممکن است نکاتی پیدا شود و ما از آنها جلوگیری می کنیم تا در سطح جامعه پخش نشود.
وزیر ارشاد ادامه داد: در حوزه تئاتر تلاشمان این است نمایش نامه هایی که به صحنه می آید از این واژه به دور باشد و واقعا بتواند ارزش ها را در جامعه متبلور کند.
علی جنتی با بیان این که در حوزه فیلم های سینمایی ما مشکلات دیگری داریم، گفت: علی رغم دستورالعمل ها و شیوه نامه ها و مذاکراتی با تهیه کنندگان و کارگردانانی داریم
در عین حال بسیاری از آنها به دنبال گیشه هستند و گاهی از ارزش ها دور می افتند.

وزیر ارشاد افزود: امسال که سال اقتصاد مقاومتی است ما از همه خواسته ایم که در جهت فرهنگ سازی این مسئله حرکت کنند سال گذشته هم در جهت تحکیم خانواده گام برداشته شد و در جشنواره فجر آثار خوبی در این زمینه دیدیم.
جنتی بیان کرد: ما تلاش می کنیم اما سایر دستگاه ها هم در این امر وظیفه دارند صداوسیما با نزدیک پنجاه شبکه فارسی زبان بیشترین نقش را می تواند در این زمینه ایفا کند، خطیبان و ائمه های جمعه و همه اهل ادب و فرهنگ و هنر نقش دارند.
جنتی در خصوص زنده نگه داشتن نام و یاد استاد سبزواری گفت: ما خیلی خوشحال هستیم که ایشان را به سبزوار بردند و در یک پارکی به خاک سپردند و نمادی که برای ایشان ساخته می شود به مانند دیگر شاعران بزرگ است. اشعار ایشان هم باید تجدید چاپ شود تا در دسترس همگان قرار گیرد و افکار انقلابی او گسترش یابد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دغدغه مقام رهبری در مورد ولنگاری فرهنگی به حق است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید