آخرین خبر

۲ جایزه برای ایرانی ها از جشنواره بینافرهنگی ونیز

فیلم های کوتاه «دیگری» ساخته سامان حسین‌پور و آکو زند کریمی و «تشدید» اثر شیرین صبور، جوایزی را از جشنواره بینافرهنگی ونیز دریافت کردند.

به گزاش آوای ایرانیان به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره بینافرهنگی ونیز Venice Intercultural، جایزه بهترین فیلم کوتاه بدون دیالوگ را به فیلم کوتاه «دیگری» به‌کارگردانی سامان حسین‌پور و آکو زند کریمی و جایزه مستند با موضوع زن را به فیلم کوتاه «تشدید» ساخته شیرین صبور اهدا کرد.

جشنواره بینافرهنگی ونیز Venice Intercultural، بر این پایه که هر کشوری فرهنگ، هویت و جهان‌بینی خاص خود را دارد و این اختلاف گنجینه‌ای باارزش در تجربیات زیستی نوع بشر به حساب می‌آید، اولین دوره خود را در ونیز برگزار کرد.

این جشنواره آثاری دارای جنبه‌های فرهنگی محلی و ملی را برای دستیابی به مفهوم بین فرهنگی و غنی‌سازی متقابل ارزش‌ها، آداب و رسوم و سنت‌ها، فراتر از همزیستی ساده، از سراسر جهان می‌پذیرد. فیلم‌هایی با موضوعاتی از قبیل روابط بین زنان و مردان، تحصیلات، نوجوانی، پیری، بیماری، همبستگی، خشونت، دوستی، رابطه با طبیعت یا سایر موضوعات گسترده مانند اینها که قطعا جنبه‌های مهمی از تعلق فرهنگی فیلمساز را در بر دارند، مورد توجه برگزارکنندگان این جشنواره است و برآن است تا با ایجاد بستری پرتحرک و پویا، افق‌های تازه‌ای را بازکرده و به راه خود ادامه دهد.

به دلیل همه‌گیری کروناویروس، فیلم‌های برگزیده جشنواره در ونیز در یک سینمای روباز و با تدابیر بهداشتی در تاریخ ۲۹ می ۲۰۲۰ برابر با ۹ خردادماه برای عموم مردم نمایش داده خواهد شد. این اکران به صورت نمادین در یک قلعه متروکه تاریخی روی خواهد داد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۲ جایزه برای ایرانی ها از جشنواره بینافرهنگی ونیز”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید