آخرین خبر

عکس/ عشق سرباز ترکیه‌ای به دختر کرد سوری در یک فیلم ایرانی

آوای ایرانیان: فیلم کوتاه «صلح سرخ» ساخته رحیم طوفان با موضوعی به روز و انسان دوستانه شنبه دوم مرداد ساعت ۱۷:۴۵ در کانون فیلم مردمک فرهنگسرای اخلاق رو نمایی و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.


عشق سرباز ترکیه‌ای به دختر کرد سوری در یک فیلم
به گزارش دیباچه رحیم طوفان در رشته ی گرافیک رایانه تحصیل کرده و دانش آموخته کارگردانی است. طوفان در فیلمبرداری و طراحی پلان های هوایی و صحنه های اکشن فیلم تخصص کاربردی دارد. ۷سال آموزش عکاسی و تصویربرداری در آموزشگاههای آزاد سینمایی،تالیف و گرد آوری (کتاب آموزش زبان تصویربرداری)،ساخت ۱۴ فیلم کوتاه،ساخت ۲ تله فیلم،ساخت ۷۰۰ تیزر تبلیغاتی، تدوین و فیلمبرداری بیش از ۲۵ فیلم بلند را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.
طوفان عضو بنیاد ملی نخبگان ایران است که هفت اختراع به ثبت رسانده و مدیرعامل شرکت دانش بنیان جلوه گران آسمان طوفان است.
عشق سرباز ترکیه‌ای به دختر کرد سوری در یک فیلم
در خلاصه داستان این فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه ای که به کارگردانی رحیم طوفان ساخته شده آمده است: «پناهندگان جنگی سوریه از موقعیتی امن (به خاطر عشق سرباز نگهبان مرز ترکیه با دختر کرد سوری) موفق به فرار از سیم های خاردار می شوند. دختر در مرز با فرار پناهندگان و واقعیاتی تلخ از سوی خانواده اش مواجه شده و در دو راهی عشق و خیانت می ماند.
فیلم کوتاه «صلح سرخ» با سه ماه پیش تولید و ۱۲ روز فیلمبرداری در منطقه جنگلی و کوهستانی اردبیل تولید شده است. فیلم کوتاه صلح سرخ اولین حضورش در فستیوال ٢٠١۶ کن در بخش جنبی فستیوال کن به عنوان نماینده ایران حضور داشت و به بخش مسابقه فستیوال ماربلا جنوب اسپانیا (جزایر قناری) راه پیدا کرده است. در حال حاضر نیز نامزد دریافت جایزه از جشنواره سلمانیه عراق شده است که اولین نمایش داخلی و رونمایی این فیلم در کانون فیلم مردمک صورت می گیرد.
این فیلم در اولین نمایش داخلی به کانون فیلم مردمک فرهنگسرای اخلاق می رود و با حضور کارگردان و عوامل ومحمد تقی فهیم؛منتقد رونمایی و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
عشق سرباز ترکیه‌ای به دختر کرد سوری در یک فیلم
در این فیلم کاترین اصلانی، حسین خانی، حسام قدیمی، توران قربانی، آرزو طوفان، خداوردی خسروی، تقی ودایی، عرفان هژبری ، امیررضا ستوده و… به ایفای نقش پرداخته اند.

از دیگر عوامل فیلم کوتاه «صلح سرخ» می توان به نویسنده: شهنام سجودی زاده/ تهیه کنندگان: میترا وطن خواه، فرهاد ابدی زاده، مهدی رفیع/ مدیرفیلمبرداری: شاهین طوفان/ مدیرتولید: عبدالعلی محمدحسینی/ تدوین و طراحی صحنه: رحیم طوفان/ عکاس: صالح رفیق نیا/ صدابردار ، صدا گذار و ترکیب صدا : وفا ابریشمی/ طراح لباس: آویدا امیری/ طراح گریم: صادق مولایی و مجری گریم : شیما بخشنده/ جلوه های کامپیوتری: آرمین نادری/ برنامه ریز و دستیاراول کارگردان: آرمین رحیمی راد/ دستیار اول فیلمبردار: راما رمزی/ جانشین تولید: نوید محمدزاده/ جامه دار: نازنین کریمی/ سینه موبیل: فریدون تقی زاده/ دستیار صدابردار: مرتضی توحیدی و… اشاره کرد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عکس/ عشق سرباز ترکیه‌ای به دختر کرد سوری در یک فیلم ایرانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید