آخرین خبر

خداحافظی مهران مدیری از تلویزیون

مهران مدیری از ساخت فیلم سینمایی خود با نام «ساعت ۵ عصر» دو ماه دیگر خبر داد.
آوای ایرانیان: مهران مدیری در برنامه هفت اعلام کرد بعد از برنامه دورهمی دیگر برای تلویزیون و شبکه خانگی کار نمیکند.
به گزارش خبرگزاری صبا ، مهران مدیری در برنامه هفت از ساخت فیلم سینمایی خود با نام «ساعت ۵ عصر» دو ماه دیگر خبر داد.

مدیری در این برنامه گفت: دو فیلمنامه دارم. یکی کمدی و دیگری تلخ و عجیب. در این سالها به دلیل آنکه مدام درگیر تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی بودم، نشد. دلیل فیلم سینمایی نساختن در این سالها، ترس از ساخت فیلم سینمایی کمدی نبود. ترس از ساخت فیلم سینمایی بود. با وجود اینکه این تجربه کم نیست، اما برای سینما کم است. و دوست داشتم وقتی به سینما می آیم خیلی حرفه ای باشم.

وی در ادامه بیان کرد:«ساعت ۵ عصر» یک فیلم کمدی است. فیلم سخت و خیابانی و بسیار شلوغ و پرجمعیتی است. ممکن است در هر سکانسی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر حضور داشته باشند. اما فیلم تنها یک بازیگر اصلی دارد و باقی مردم اند. این فیلم، از ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد. فیلم مثل گلوله برفی است که هرچه جلوتر می رود بزرگتر می شود و ریتم مدام تندتر می شود و دیوانه وار بودن ماجرا بزرگتر و موضوع عظیم تر می شود. «ساعت ۵ عصر» موضوعی به شدت اجتماعی دارد که هر روز با آن مواجه ایم اما بدان توجهی نمی کنیم.
طرح فیلمنامه «ساعت ۵ عصر» از خودم است اما من با خشایار الوند در حال نگارش آن هستیم. اما فیلمنامه دومم که تلخ است به تنهایی کار خودم است. علاقه خودم به نگارش متن های تلخ و جدی است.

خداحافظی مهران مدیری از تلویزیون

مهران مدیری افزود : بعد از برنامه دورهمی دیگر کاری برای شبکه نمایش خانگی و تلویزیون نخواهم ساخت و به تولید سالی یک فیلم سینمایی کفایت می کنم. من از ۳۶۵ روز سال ۳۶۰ روز سال را کار کرده ام و فکر می کنم باید استراحت کنم.

وی ادامه داد: من تصمیم دارم در ادامه مسیر فیلمسازی خود حرف های تندتر و بزرگتری در حوزه سیاست و فرهنگ و اجتماع بزنم که  جای این حرف ها در تلویزیون نیست و محدودیت های آن نمی گذارد و به نظر در شبکه نمایش خانگی و ارشاد بهتر می شود اینها را بیان کرد.

در ادامه برنامه هفت بهروز افخمی از مهران مدیری می خواهد که درباره رضا عطاران نظر خود را بگوید، مدیری در پاسخ به این سوال می گوید: نقد سینمای کمدی مبتذل و به اصلاح بدنه برای من ممکن است اما از نقد کمدی جدی اجتناب می کنم و برایم سخت است درباره رضا عطاران و… نظر دهم. برخی از منتقدان به دلیل اینکه جواب تلفنشان را ندادم نقدهای بسیار تندی به فیلم هایم وارد کردند که به نظرم این موضوع خیلی غیرانسانی است.

مدیری افزود: من خیلی از کارهایم را الان دوست ندارم. مخصوصا کارهایی که زمان آنها گذشته است. کارهایی مثل «جایزه بزرگ»، «نقطه چین»، «ویلای من» و … که به نظرم بچه گانه و ضعیف اجرا شده اند. ولی «شوخی کردم»، «شب های برره»، «قهوه تلخ»، «دورهمی»، «پاورچین»، «مرد هزار چهره» و… را در کارهایم دوست دارم چون حرف های خوبی داشتند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خداحافظی مهران مدیری از تلویزیون”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید