به گزارش آوای ایرانیان، این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه ذات جشنواره محرک و انگیزه ساز برای هنرمندان در ورود به میدان تولید اثر است، در گفت‌وگویی مطرح کرد: وقتی جشنواره بُعد بین المللی داشته باشد زمینه برای خلق آثار فاخر با محور آموزه‌های امام رئوف(ع) فراهم می‌شود، البته خوب است قصه‌های واقعی مردم دستمایه تولید قرار بگیرد.

وی سینما را دارای ظرفیت بالا در انتقال آموزه‌های رضوی دانست و اظهار کرد: بسیاری از افراد نیاز دارند برخی حقایق را ببینند تا باور بیاورند از این رو سینما با تصویر معارف دینی و رضوی می‌تواند زمینه آشنایی آنها را با بسیاری از حقایق مذهبی فراهم کند اما به شرط بیان ساده و دلنشین نه با گرفتار شدن در پیچ و خم‌های رازآلود و اعجاب انگیز که باورپذیر نیست!

معصومی ادامه داد: اما معمولا وقتی قرار است شخصیت بزرگ دینی مذهبی را تصویر کنیم همیشه صحبت از رمز و راز است و یا اگرچه اقتضائات هنر تصویری باعث می‌شود اما گاه چاشنی‌هایی به اینگونه آثار افزوده می‌شود که جذاب نیست.

بازیگر فیلم «طوبی» با بیان اینکه سینمای ما جز در معدودی از آثار مطلقاً در عرضه مفاهیم دینی مذهبی موفق نبوده است، تصریح کرد: حتی بعضاً در خلق این آثار به گونه‌ای عمل کردیم که بین مردم تبدیل به جوک شده است، در حالی که با بیان ساده و دلنشین تاثیرات بهتری بر جای می‌ماند.

وی درباره به خدمت گرفتن سینما برای انتقال آموزه‌های رضوی ابراز کرد: با توجه به عشق و ارادتی که مردم به امام رضا(ع) دارند و نیز به دلیل واقع شدن مزار ایشان در ایران، اگر معارف رضوی به درستی از طریق هنرِ تصویر معرفی و عرضه شود مخاطبان بسیاری را با خود همراه می کند.

وی درباره راهکارهای رسیدن به چنین نقطه‌ای در سینما بیان کرد: اگر در سینما از دست از رابطه بازی و دوست و رفیق بازی برداریم به سینمای طراز نزدیک می‌شویم؛ البته لازم نیست حتما برای دینی کردن سینما بارها نماز خواندن یک فرد تصویر شود بلکه زیبایی‌های اخلاقی اگر در لنز دوربین بنشیند آنگاه مخاطب را درگیر می‌کند و سینما هم از این ولنگاری که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، رها می‌شود!

بازیگر فیلم سینمایی «گل های داوودی» تاکید کرد: اِلِمان های مذهبی باید در سینما به درستی به کار برود؛ برای مثال من بارها گفته‌ام زمانی بانویی چادری را می‌بینم و در دل می‌گویم: کاش! این چادر را بر سر نمی‌کرد چراکه چادر او با حجاب درونی همراه نیست! در سینما هم المان‌های مذهبی باید واقعی و اثرگذار طراحی شده و به کار رود تا اثر لازم را بگذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم در ارتباط با امام رضا(ع) فیلم هایی ساخته شود که پیروان ادیان دیگر هم از آن بهره مند شده و اصلا در آن حضور داشته باشند، چراکه پیروان دیگر ادیان به ویژه آنهایی که در ایران‌اند، به امام رضا(ع) ارادت دارند و لازم هم نیست که در پایان همه فیلم‌ها به اسلام مُشرَف شوند همین که عشق و ارادت و عرض حاجاتشان به امام رضا(ع) تصویر شود، بسیار جذاب و اثرگذار است.