آخرین خبر

لطفا با چیپس و پفک به شنیدن «حس مشترک» نروید!

آوای ایرانیان: رهبر ارکستر «نوای صلح» گفت: آنسامبل «نوای صلح» شوم شهریورماه در حالی در فرهنگسرای نیاوران کنسرتی را با نام «حس مشترک» برگزار می‌کند که لباس نوازندگان این اجرا در حمایت از تولید ایرانی طراحی شده است.

مهدی وجدانی با اشاره به این‌که روی بلیت‌های این کنسرت نوشته شده است «لطفا با پوشش رسمی و مناسب در کنسرت حضور داشته باشید» اظهار کرد: مردم ما وقتی به کنسرت می‌آیند، مشکل پوشش دارند. وقتی به کنسرت پاپ می‌روند، انگار به عروسی می‌روند و زمانی که به کنسرت کلاسیک می‌آیند، با چیپس و پفک می‌آیند. ما تلاش می‌کنیم فرهنگ‌سازی کنیم و به همین دلیل، روی بلیت‌های این کنسرت نوشته‌ایم، لطفا با پوشش رسمی و مناسب در کنسرت حضور داشته باشید. برای حمایت از تولید داخلی، لباس نوازندگان زن و مرد این کنسرت توسط برندهای ایرانی طراحی می‌شود.

وی درباره این کنسرت، توضیح داد: در این کنسرت، شش نوازنده سازهای ایرانی و کلاسیک بخش‌هایی از آلبوم من را با نام «جایی برای ابدیت» و قطعات جدید را اجرا می‌کنند. ویولن، ویولنسل، تار، پیانو، قانون (یا کمانچه) سازهایی هستند که در این اجرا همنوازی می‌کنند.

وجدانی ادامه داد: بخشی از کنسرت «حس مشترک» بر پایه بداهه‌نوازی خواهد بود که بهترین‌های نوازندگی که در ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی حضور داشتند، با ما همکاری می‌کنند. موسیقی‌های شکل‌گرفته در این کنسرت بر پایه احساسات نوازندگان است.

او بیان کرد: تلفیق سازها، از موسیقی ایرانی نشأت می‌گیرد و به سمت موسیقی کشور ترکیه می‌رود. بنابراین در این اجرا تم‌های ترکی، ایرانی و کلاسیک را می‌شنویم. هر قطعه به‌طور جداگانه، یکی از این تم‌ها را خواهد داشت و در بخشی از این کنسرت، این تم‌ها تلفیق می‌شوند. شنیدن این قطعات ممکن است برای مردم عادی سخت باشد و ما سعی کرده‌ایم از این سختی کم کنیم و این قطعات را به سلیقه مردم امروزی نزدیک کنیم تا آن‌ها لذت ببرند.

رهبر ارکستر «نوای صلح» با تأکید بر این‌که این ارکستر تمرین خود را دارد و این آنسامبل از دل آن بیرون آمده است، گفت: ارکستر «نوای صلح» رپرتوار دوره رمانتیک را نیز با اجرای قطعاتی از ژرژ بیزه – آهنگساز فرانسوی دوره رمانتیک – پس از ماه محرم روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایسنا، کنسرت آنسامبل «نوای صلح» با نام «حس مشترک» ساعت ۲۱ روز سوم شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “لطفا با چیپس و پفک به شنیدن «حس مشترک» نروید!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید