آخرین خبر

افتتاح ۴ نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان ایران

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه عکس و سه نمایشگاه نقاشی روز جمعه ۲۷ مرداد ساعت ۱۷ در گالری‌های این مجموعه افتتاح می‌شوند و تا ششم شهریور میزبان علاقمندان خواهند بود.

 

بر این اساس نمایشگاه نقاشی‌های مهرداد مهر با عنوان «خلاء چشمانت باعث شدند» در گالری بهار و نمایشگاه نقاشی‌های مریم نیکبخش با عنوان «هزار توی فرّ وجود» در گالری تابستان افتتاح می‌شوند.

در بخشی از توضیح نمایشگاه نقاشی‌های مهرداد مهر آمده است: «هنرمند در این مجموعه در تلاش است تا فرای دیوارهای ذهنی قد افرازد و فراتر از چشم ببیند. او رؤیای خویش را به واقع از همین خلاء اندام گذر می‌دهد. چشم ابزار دیدن است اما چشمی که رؤیا می‌بیند، خیال می‌بافد، تصور می‌کند، گویا عضوی بدون اندام است. عضوی که می‌بیند اما فراتر از دیدن را به ارمغان می‌آورد.»

در بخشی از توضیح نمایشگاه نقاشی‌های مریم نیکبخش آمده است: «این آثار دعوتی است به مراقبه؛ و در تماشای آنها دروازه‌ای به سکون و سکوت؛ تا دل در جسم آزادانه بیارامد. تا کشفِ حقیقتِ ژرفِ اندیشه‌ورزیِ ایرانی.»

همچنین نمایشگاه نقاشی‌های حسین چاوشی با عنوان «مکالمه» در گالری زمستان و نمایشگاه عکس‌های فرهاد فرجی با عنوان «خونی که بند نخواهد آمد» در گالری ممیز برپا خواهد شد.

آثار نمایشگاه نقاشی‌های حسین چاوشی بیانگر مکالمه بین انسان‌ها است؛ مکالمات روزمره حتی پوچ و بی‌معنی.

در بخشی از توضیح نمایشگاه عکس فرهاد فرجی آمده است: «این مجموعه از آنجا شکل گرفت که در حین عکاسی برای یک پروژه مستند، سوژه‌ای اتفاقی نظرم را جلب کرد. مردی با شغلی متفاوت. از آنجا که کنجکاوی‌ام را دید، شرایطی را مهیا کرد تا دیداری از محل کارش داشته باشم. ممانعت‌های پیش روی و سماجت‌هایم به این ختم شد که آن‌ها راضی شوند تا بیرون از محیط کشتار مقابل پرده سفید با هیبت کار ظاهر شوند.»

خانه هنرمندان ایران روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “افتتاح ۴ نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان ایران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید