آخرین خبر

آموزش اصول بازیگری به کودکان در «یکی بود یکی نبود»

 به گزارش گروه فرهنگی عصر قانون به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، شهرام قدیری، تهیه کننده و کارگردان «یکی بود یکی نبود» در خصوص تولید این برنامه تلویزیونی گفت: از آن جایی که قصه‌گویی در پرورش خلاقیت و تخیل کودکان مؤثرتر از دیدن فیلم و کارتون است و باعث می‌شود کودکان نسبت به ایده‌های جدید رویکردی باز داشته باشند، تهیه و تولید چنین مجموعه‌هایی در رسانه ملی بسیار ضروری است.

قدیری با اشاره به اینکه ایده «یکی بود، یکی نبود» با هدف مروری بر ادبیات کهن و قصه‌های ایرانی شکل گرفت، اظهار داشت: متاسفانه برخی از ایرانیان خارج از کشور و حتی کودکان در داخل کشور با مضامین قصه‌های کهن ایرانی فاصله گرفتند و قصه گویی در حال کمرنگ شدن است و حتی مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم به واسطه زندگی ماشینی امروزی، کم‌تر برای بچه‌ها قصه تعریف می‌کنند برای همین این برنامه طراحی شد که قصه‌های کهن ایرانی در قالب نمایش از قاب تلویزیون پخش شود که البته این بار یک رویکرد متفاوتی را انتخاب کردیم.

تهیه کننده و کارگردان «یکی بود یکی نبود» گفت: بر همین اساس از متون کهن ایرانی و آثار برگزیده‌ای همچون کلیله دمنه، مثتوی معنوی، منطق الطیر، اسرارالنامه، جوامع الحکایات، پروین اعتصامی و … با هماهنگی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و با همکاری گروه کودک شبکه جهانی جام جم، قصه‌های مختلفی را انتخاب کردیم تا به ۳۰ قصه رسیدیم.

قدیری تصریح کرد: در این برنامه سعی شده در هرقسمت اصول بازیگری و نمایش خلاق، از جمله فن بیان، زبان بدن، صداسازی و … به کودکان آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ما برای این برنامه از هنرمندان و اشخاصی که چهره بودند دعوت کردیم و در کنار بازیگران حرفه ای، با همکاری وزارت آموزش و پرورش، هفت هزار دانش آموز را از مدارس سراسر کشور استعدادیابی کردیم. از میان این تعداد، ۷۰ دانش آموز برگزیده شدند و این بچه‌ها در قالب نقش‌های مختلف ظاهر می‌شوند و بازی می‌کنند و تجربه می‌آموزند.

تهیه کننده «یکی بود، یکی نبود» ادامه داد: از دی ماه سال گذشته این بچه ها، آموزش‌های لازم بازیگری را گذراندند و نقش‌ها را با آن‌ها کار کردیم و در حال حاضر هم مشغول ضبط و فیلمبرداری هستیم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار، این داستان‌ها توسط بازیگران و ستاره‌های کوچک ایفای نقش می‌شود، گفت: بازیگر و راوی این مجموعه، محمد مسلمی است که سال‌ها در نقش‌های مختلف و محبوب برای کودکان از جمله عمو فیتیله و بسیاری از کاراکتر‌ها در سریال‌ها و فیلم‌ها ایفای نقش کرده است.

قدیری با ابراز امیدواری از این که «یکی بود، یکی نبود» بتواند سهمی در ترویج فرهنگ قصه گویی داشته باشد و کودکان این مرز و بوم را با فرهنگ غنی فارسی آشنا کند، گفت: حوزه کودک همیشه مهجور مانده است و خیلی از آثار کودکان حمایت نمی‌شود.

امروز اگر کودکان از قاب رسانه ملی آثار و محتوای درست دریافت نکنند سراغ فضای مجازی و شبکه‌هایی می‌روند که بی شک تبعات خاص خود را دارد و لازم است مدیران و مسئولان مربوطه با سیاست گذاری‌های شایسته و به موقع از حوزه کودک که بسیار حائز اهمیت است، حمایت شود.

تولید مجموعه «یکی بود، یکی نبود» برای ۶۰ قسمت صورت میگیرد.

بنا بر این گزارش، محمد غفاری خضری مدیر تامین برنامه شبکه آموزش سیما، این مجموعه هر روز ساعت ۱۱.۳۰ از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود.

داریوش کفایتی کارگردان تلویزیونی، نورپرداز و مدیر تصویربرداری محمد لباف، بابک شعاعی طراح گریم، و سحر حاتمی مدیر تولید این مجموعه است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آموزش اصول بازیگری به کودکان در «یکی بود یکی نبود»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید