آخرین خبر

سکوت رسانه ملی درباره بازگشت استاد شجریان تاسف آور است

مدیرعامل خانه موسیقی در نشست ماهیانه گفت: باعث تاسف است که خبر مهم مانند بازگشت استاد شجریان به کشور را باید در فضای مجازی و از شبکه های بیگانه بشنویم ولی رسانه ملی خودمان درباره آن سکوت کند.
به گزارش آوای ایرانیان، نشست ماهیانه اعضای خانه موسیقی روز گذشته با حضور جمعی از هنرمندان، علاقمندان و اعضای خانه در ساختمان فاطمی برگزار شد. در ابتدای این نشست حمیدرضا نوربخش ضمن خیر مقدم و خوشامد گویی به حضار گفت: نشست های خانه موسیقی هر ماه در ساختمان فاطمی برگزار می شد که در کنار گپ و گفت و دید و بازدید اهالی موسیقی  با اجرای موسیقی و برنامه های دیگر همراه بود. ما دیدیم که این فضا به دلیل کوچک بودن سالن برای اجرای موسیقی بخصوص گروه های موسیقی مناسب نیست به همین دلیل دوست داشتیم در فضای بزرگتری این برنامه ها برگزار شود. وی افزود: در همین راستا تفاهمنامه ای با فرهنگسرای ارسباران تنظیم شد و با توجه به اینکه در آنجا هم نشست های ماهیانه ای برگزار می شد، تصمیم گرفتیم این نشست بطور مشترک در فرهنگسرای ارسباران برگزار شود. و استثنائا این ماه در محل خانه برگزار شده و  بعدا دیدیم که وجه مهم این نشست ها که همان دید و بازدیدها هست تحت تاثیر قرار گرفت و از همان ابتدا به ما انتقاد شد وتا پایان امسال این نشست ها در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود تا اینکه در سال آتی به روال سابق برگردد. بازگشت استاد شجریان به ایران عیدانه ای برای مردم بود
نوربخش در ادامه سخنانش گفت: باید اعیاد قربان و غدیر را به همه تبریک بگوییم و یک شادی مضاعفی برای همه ما بازگشت استاد محمدرضا شجریان به کشور است و به نوعی عیدانه ای برای همه مردم ایران بود. قرار است ادامه درمانشان در کشور پیگیری شود و مطمئن هستیم همین که ایشان در فضای داخل کشور باشند روند بهبودی زودتر از چیزی که پیش بینی می شود طی خواهد شد. مدیر عامل خانه موسیقی افزود: همانطور که استاد گنجه ای در مصاحبه ای به درستی اشاره کردند، باعث تاسف است که برخی از اخبار را باید در فضای مجازی یا از شبکه های بیگانه بشنویم ولی رسانه ملی خودمان درباره اتفاقی به این مهمی سکوت کند. بعد از نگرانی مردم که با پخش پیام نوروزی ایشان از ابتدای امسال ایجاد شده بود و حتی دید و بازدید های عید را هم تحت تاثیر خود قرار داده بود، حالا فخر فرهنگ و هنرما بعد از ماه ها به کشور آمدند ولی رسانه ملی ما گویا در خواب است. امیدواریم مسئولین رسانه ملی بیدار شوند و با میلیون های هموطن عاشق دلشان یکی شود. جشن سالیانه خانه موسیقی دهم مهر ماه برگزار می شود
نوربخش درباره برگزاری جشن خانه موسیقی گفت: جشن سالیانه خانه موسیقی هر ساله برگزار می شود و سال گذشته هم با گستردگی و شکوه خاصی تدارک دیده شده بود که به دلیل حادثه غم انگیز منا جشن ما هم به تعویق افتاد و در سال گذشته برگزار نشد. امسال جشن با همان معرفی دوسالانه آلبوم برتر موسیقی  که سال گذشته گزینش شده بود و دوسالانه کتاب برتر موسیقی که داوری آن در حال انجام است، برگزار می شود. وی افزود: در جشن خانه موسیقی که ۱۰ مهرماه در تالار وحدت برگزار می شود، تجلیل از چند چهره پیشکسوت موسیقی  و همچنین اجراهای متنوع موسیقی خواهیم داشت. از روز شنبه(۳مهرماه) هم کارت های دعوت و رود به جشن در همین مکان برای علاقمندان توزیع می شود.
مسئولیت مدیرعاملی بسیار سنگین و تعهد آور است
عضو هیئت مدیره و مدیرعامل خانه موسیقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کارهای اجرایی انتخابات کانون ها و همچنین انتخابات هیئت مدیره انجام شد ولی باز هم از دوستان برای ادامه مسئولیت مدیرعاملی عذر خواهی می کنم و امیدوارم فردی که این مسئولیت را بتواند بر عهده بگیرد معرفی خواهد شد. تعدادی از دوستان رزومه خود را ارائه کردند و خیلی از دوستانی که شاید واجد شرایط  این سمت باشند، زیر بار مسئولیت نمی روند، زیرا این مسئولیت بسیار سنگین و تعهد آور است. چون این نهاد بیش از پانزده هزار عضو دارد و مطالبات اهالی موسیقی فراوان است و وضعیت فرهنگی نابسامانی که در کشور داریم.
اعضای شورای عالی خانه موسیقی بزودی معرفی می شوند
نوربخش افزود: بخشی از این مطالبات و وضعیت موجود را در همین مناظره اخیر در شبکه چهار مطرح کردم که باید از همه دوستان و همکاران از همه جای کشور تشکر کنم که پیام های محبت آمیز دادند و همراهی کردند. اینها چالش های موسیقی ما است که وجود دارد و حالا یکبار مجالی پیش آمده که در باره آن در رسانه صحبت کنیم و اینقدر جامعه در این مورد حساس است که گویا حرف دل مردم زده شد.
نوربخش درپایان سخنانش گفت: در باره ترکیب اعضای شورای عالی خانه موسیقی هم در هیئت مدیره تبادل نظر شده و بزودی این اعضا معرفی خواهند شد. از همه عزیزانی که با حضور خود در این برنامه ها و همراهی هایشان مارا دلگرم می کنند نمیز تشکر ویژه دارم. بعد ازاین سخنان ساز و آواز توسط یاسین خزائی(سه تار) و امیرمحمد تفتی(آواز) در مایه ابوعطا اجرا شد. سپس گروه “فرهنگ” فتح اله صارمی(خواننده)، فرشاد صارمی(کمانچه) و فرزاد صارمی(تار) قطعاتی را در دستگاه نوا و سه گاه اجرا کردند. پس از این اجراها تا ساعاتی گپ و گفت و دیدار اعضا و هنرمندان در فضای صمیمی خانه موسیقی ادامه داشت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سکوت رسانه ملی درباره بازگشت استاد شجریان تاسف آور است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید