آخرین خبر

چرا حضور «جناب خان» در خندوانه میسر نمی‌شود؟

آوای ایرانیان: بااوجود تلاش سازندگان مجموعه تلویزیونی «خندوانه» برای حضور «جناب خان» در سری چهارم برنامه، حتی پیشنهاد هنگفت به صاحب اثر هم نتوانست حضور این عروسک محبوب را در این مجموعه قطعی کند.
عروسک جناب خان بی‌شک یکی از محبوب‌ترین عروسک‌های تلویزیونی است که تقریبا همه گروه‌های سنی را درگیر خود کرده است و بیشتر مخاطبان «خندوانه» آن را متعلق به این برنامه پربیننده می‌دانند.

اما واقعیت ماجرا این است که «جناب خان» در برنامه «کوچه مروارید» زاده شد. مجموعه‌ای که ویژه کودکان در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و واقعیت ماجرا هم این است که جناب خان آنجا اصلا دیده نشد و در حقیقت شهرت و محبوبیت خود را مدیون «خندوانه» است.

این عروسک با حضور موفق و البته همراهی محمدبحرانی صداپیشه آن توانست به رقیبی جدی برای رامبد جوان هم محسوب شود و بسیاری خندوانه را به واسطه حضور این عروسک با گویش جنوبی‌اش تماشا می‌کنند.

اما در اواسط سری سوم برنامه خندوانه خبر آمد که سعید سالارزهی صاحب امتیاز عروسک جناب خان نسبت به حضور آن در برنامه خندوانه شکایت کرده و دیگر نمی‌خواهد این عروسک در برنامه حضور داشته باشد.

سالارزهی در همین رابطه با رسانه‌های بسیاری مصاحبه کرده که یکی از نکاتی که در این مصاحبه‌ها مطرح کرده، قابل توجه است. او گفته: «اکنون ما دو نگرانی داریم؛ یکی اینکه جناب خان در یک برنامه روتین مثل «خندوانه» به روزمرگی برسد و دوم اینکه ما در این ۲ سال هیچ منفعت مالی به عنوان مالک و خالق این عروسک نداشتیم درحالیکه حضور جناب خان در شبکه نسیم و تلویزیون باعث تبلیغات و منافع زیادی شده است.»

موضوع قابل ملاحظه در این گفته‌ها این است که سالارزهی نسبت به حضور مداوم جناب خان روی آنتن نگرانی داشته که نکند دچار روزمرگی شود. این در حالی است که اتفاقا حضور این عروسک در برنامه هرشبی منجر به دیده شدن بیشترش شد و همراهی آن با خلاقیت خنداونه‌ای‌ها منجر شد تا اتفاقی بی‌نظیر برای یک عروسک در تلویزیون رقم بخورد.

نکته دومی که صاحب امتیاز عروسک جناب خان به آن اشاره کرده، این بوده که هیچ منفعت مالی نصیب وی نشده است. این نکته درحالی بیان شده که ما به وفور شاهد حضور عروسک‌های جناب خان در بازار و همچنین تصویر او بر روی لوازم التحریر هستیم که اتفاقا همگی با نظارت و قراردادهای صاحب اثر روانه بازار شده‌اند.

فصل چهارم برنامه «خندوانه» نیز در حالی روی آنتن رفت که جای خالی این عروسک محبوب در برنامه کاملا نمایان بود و تلاش سازندگان این برنامه و حتی ارائه پیشنهادی با رقم بسیار بالا و هنگفت نیز نتوانست صاحب امتیاز عروسک جناب خان را مجاب کند تا به حضور آن در برنامه رضایت دهد.

حالا باید دید نتیجه این جدال به کجا می‌رسد و سرانجام جناب خان دوباره رنگ خندوانه را خواهد دید یا نه؟

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چرا حضور «جناب خان» در خندوانه میسر نمی‌شود؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید