آخرین خبر

آفاق: سوپراستارهای پاپ، جایشان در جشنواره موسیقی فجر نیست

آوای ایرانیان: کاوه آفاق – آهنگساز و خواننده – درباره قرارداد جشنواره موسیقی فجر با گروه‌های تلفیقی، گفت: مبالغی که به ما می‌دهند قابل حساب نیست. ما اصلا نمی‌دانیم مبلغ قرارداد جشنواره چقدر است. اگر بنا بر درآمد باشد، کنسرت‌های خودمان را برگزار می‌کنیم.

نشست خبری گروه کاوه آفاق در بخش تلفیقی سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست آفاق گفت: ما باید به جشنواره می‌آمدیم و آمدیم. من از سال ۱۳۹۰ می‌خواستم مجوز بگیرم. از گروه «د ویز» (The Ways) جدا شدم و گروه دیگری را تشکیل دادم. این گروه مجاز شد و ما روی صحنه رفتیم.

در ادامه، آرمان مهربان رهبر ارکستر این اجرا اظهار کرد: ما از سال ۹۰ با کاوه آفاق همکاری می‌کنیم. تمام برنامه‌ریزی‌ها را با همکاری هم انجام دادیم و به علت این‌که تمام این کارها برای این اجرا، اصولی انجام شده است، یکی از بهترین اجراها را خواهیم داشت.

او درباره مبلغ قرارداد نیز گفت: برای ما بیشتر جنبه هنری حضور در جشنواره موسیقی فجر ارزشمند است.

آفاق درباره قطعات اجرایی این کنسرت توضیح داد: قطعات شال، اتاق آبی، بدرود، همهمه، خواب‌بازی و قطعاتی از آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» را اجرا خواهیم کرد.

او گفت: گیتار الکتریک، سنتور، دیوان، گیتار آکوستیک، پیانو و درامز در سازبندی این اجرا حضور دارند. ما با توجه به ظرفیت سالن و آکوستیک آن، سازها را این‌گونه چیدیم تا بهتر صدا بدهد. ما و گروه کاکوبند از آنجا که می‌خواستیم اجرای بهتری داشته باشیم، سالنی با آکوستیک بهتر را انتخاب کردیم.

این خواننده اظهار کرد: آلبوم جدید ما در حال تولید است و بنا داریم نام آن را «شال» بگذاریم. قرار بود آلبوم قبلی به این نام باشد که مجوز نگرفت و نام «با قرص‌ها می‌رقصد» برای آن آلبوم مجوز گرفتیم.

او در پاسخ به خبرنگاری که انتقادهایی را از سمت گروه‌های شرکت‌کننده بخش تلفیقی در رابطه با سایت‌های بلیت‌فروشی مطرح کرد مبنی بر این‌که بلیت‌های گروه‌های تلفیقی در یک سامانه بلیت‌فروشی به فروش می‌رسند، اما بلیت‌های اجرای کاوه آفاق و گروه کاکوبند در سامانه‌ای دیگر فروخته می‌شود، گفت: سایتی که بلیت‌های ما در آن به فروش می‌رسد، قوی‌ترین سایت است و فروش در آن کار راحتی است. گروه‌هایی هستند که شاید برای این کار، لیاقت بیشتری نسبت به ما داشته باشند؛ اما این گناه خواننده نیست که یک تهیه‌کننده قوی به سراغ او می‌آید و می‌خواهد با او کار کند.

وی ادامه داد: بلیت‌های کنسرتی که ما در برج میلاد برگزار کردیم، در این سامانه به فروش نرفت و البته تمام بلیت‌های آن به‌طور کامل فروخته شد. بی‌شک ما گروه‌های با استعدادی داریم که به حق خود نمی‌رسند. ما هم دوره‌هایی را داشتیم که به ما راه و چاه را نشان نمی‌دادند.

آفاق بیان کرد:‌ اگر در جشنواره تبعیضی صورت گرفته است، من به وجدانم قسم می‌خورم که خبر نداشتم.

مهربان نیز در همین زمینه گفت: جشنواره فجر باید هنری باشد و سوپراستارهای پاپی که در طول سال مدام کنسرت برگزار می‌کنند، جای‌شان در جشنواره نیست. تبعیض در این‌جا صورت می‌گیرد. جشنواره باید گروه‌هایی را به‌خاطر جنبه هنری و حضور کم‌شان در خود جا دهد.

در ادامه آفاق نیز اظهار کرد: ما هم می‌خواهیم که جشنواره‌ها خصوصی شوند. همه هنرمندان دوست دارند در جشنواره‌ها شرکت کنند، اما این‌که دست چه کسی باشد به آن‌ها ارتباط ندارد. ما باید در جشنواره‌ها شرکت کنیم تا دیده شویم.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آفاق: سوپراستارهای پاپ، جایشان در جشنواره موسیقی فجر نیست”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید