آخرین خبر

آلبوم «شمس جان» از عماد توحیدی منتشر شد

آلبوم شمس جان تازه ترین اثر از عماد توحیدی با آواز داوود آزاد و شعرخوانی عبدالجبار کاکایی، از سوی حوزه هنری راهی بازار موسیقی شد.

به گزارش آوای ایرانیان، آلبوم شمسِ جان بر بنیاد حکایت «پادشاه و کنیزک» از دفتر نخست مثنوی معنوی با آهنگسازی عماد توحیدی، اواز داوود آزاد و شعرخوانی عبدالجبار کاکایی به اجرا در آمده و شامل ۸ قطعه به عناوین «آتش»، «خیال»، «ادب»، «لقا»، «شمس»، «راز»، «ندا» و «وصال» است.

دکتر توحیدی درباره انتخاب حکایت اول این دفتر عنوان کرده است که به سنت قدما اقبال هر اثر به حسن مطلع آن بستگی دارد و بی‌تردید این حکایت از نظر مولانا دارای ویژگی‌هایی قابل تأمل بوده که بر پیشانی این مجموعه جا گرفته است.

او همچنین اشاره کرده که در مسیر ساخت موسیقی نیاز بوده که در عین تجلی رها بودن نوای سازها و آواها، بدون معیار مترونوم و در فضاهایی بی در کجا، همه نغمه ها و افکت ها و آوازها و تصانیف اثر از قبل به دقت طراحی و با پیش آگاهی دقیق به مرحله ضبط برسد.

این موزیسین در همکاری با دو نام برجسته موسیقی و شعر و ادب استاد داود آزاد و عبدالجبار کاکایی چنین عنوان می کند که اجرای عبدالجبار کاکایی برآمده از سالها مطالعه عمیق او در ساحت مثنوی معنوی است و من باب داوود آزاد لازم است بگویم همنشینی او با فضای معناشناختی شعر مولانا و آشنایی جدی او با موسیقی عرفانی تأثیر بسزایی در اجرای اثر داشته است.

قطعات این آلبوم در استودیو تاج به همت آرش صفدری ضبط شده و وحید اختری نیز ناظر ضبط کار بوده است.

شایان ذکر است که آلبوم شمس جان از دکتر عماد توحیدی، توسط حوزه هنری منتشر شده و علاقمندان می توانند نسخه الکترونیکی آن را از رسانه های مجاز خریداری کنند. همچنین نسخه فیزکی و اورجینال این اثر از روز چهارشنبه در مراکز معتبر موجود است.

آلبوم شمس جان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آلبوم «شمس جان» از عماد توحیدی منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید