آخرین خبر

نسخه متفاوت از «دوازده مرد خشمگین» روی صحنه می‌رود

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از مشاور رسانه‌ای اثر، نمایش‌های «۱۲ مرد خشمگین ۲۰۲۴» و «۱۲ زن خشمگین ۲۰۲۴» با نویسندگی، طراحی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی دانیال اربابی آذر و دی ۱۴۰۲ در مجموعه برج آزادی به صحنه می‌روند.

این کارگردان جوان در تلاش است تا تفاوت‌ها و توان‌مندی‌های زنان و مردان در حوزه تصمیم‌گیری و قضاوت را در قالب ۲ نمایش مجزا به تصویر بکشد.

در خلاصه داستان فیلمنامه‌ «دوازده مرد خشمگین» آمده است: «پسر نوجوانی به قتل پدرش متهم شده و حالا داوری نهایی برعهده هیات منصفه‌ای ۱۲ نفره گذاشته شده است تا وی را متفق‌القول بی‌گناه یا گناهکار تشخیص دهند.»

در توضیح این اجرا آمده است: «علوم مختلف مانند جامعه‌شناسی و روانشناسی به ما نشان داده‌اند که زنان و مردان به دلیل نگرش ها، ساختارهای ذهنی و روانی متفاوت به شیوه‌های مختلفی به قضاوت و تصمیم‌گیری می‌پردازند. بر اساس این مطالعات می‌توان چنین گفت که مردان در مقایسه با زنان، برای قضاوت مسایل پیش‌رو بیشتر متاثر از تجربیات گذشته و در پی تامین رفاه و آسایش نزدیکان خود هستند. حال آن که زنان بسیاری برای قضاوت و تصمیم‌گیری امور کنونی به دورنمای آینده و مشکلات و نگرانی‌های محتمل آن تکیه دارند.»

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نسخه متفاوت از «دوازده مرد خشمگین» روی صحنه می‌رود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید