آخرین خبر

برپایی نکوداشت استاد صبا

آوای ایرانیان: فیلم مستند «ساز و مهر» به کارگردانی مرجان قنبری مهر در شصتمین سالروز درگذشت استاد ابوالحسن صبا هنرمند نامدار موسیقی ایرانی برای اولین بار اکران می شود.

به گزارش آوای ایرانیان، مجید محمدی حاجی، آهنگساز و مدیر آموزشگاه موسیقی وزیری بابل به مهر گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در شصتمین سالروز درگذشت استاد ابوالحسن صبا نابغه موسیقی ایرانی بر آن شدیم تا با همراهی گروه «هنر و تجربه» و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل بزرگداشتی را برای این استاد بی بدیل موسیقی ایرانی برگزار کنیم. بر این اساس ساعت ۱۷ روز جمعه اول دی در  سالن سینما هنر و تجربه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل ضمن پخش فیلم مستند «ساز و مهر» به کارگردانی مرجان قنبری برای اولین بار، کنسرتی را نیز برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: در این برنامه آثاری از استاد صبا در دستگاه سه گاه، آواز بیات ترک و دشتی برای مخاطبان اجرا می شود، این در حالی است که عادل اکبری نوازنده نی، هادی غلامپور نوازنده کمانچه، محسن لطفی نوازنده سنتور، نیما داغمه چی نوازنده تار، برزو بهرامی نوازنده تمبک، نوازندگان گروه هستند. درباره فیلم مستند «ساز و مهر» هم باید به این نکته اشاره کنم که این فیلم برای اولین بار است که قبل از اکران عمومی در بزرگداشت استاد صبا به نمایش گذاشته می شود. این اثر مستند به کارگردانی مرجان قنبری مهر دختر استاد ابراهیم قنبری مهر ساخته شده که فکر می کنم با توجه به محتوایی که برای آن در نظر گرفته شده می تواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی بیان کرد: به هر حال شرح خدمات استاد ابوالحسن صبا، ابراهیم قنبری و بسیاری از هنرمندان نابغه موسیقی ایرانی بر هیچ اهل هنری پوشیده نیست. استاد صبا به عنوان یک هنرمند شایسته پلی از میان موسیقی قدیمی و سنتی ایران و موسیقی جدید و نوین بود که استاد علینقی خان وزیری آن را آغاز کرد و استاد صبا با نبوغ ذاتی اش آن را به نسل بعد نزد هنرمندانی چون حسین تهرانی، فرامرز پایور، حبیب الله بدیعی، همایون خرم، علی تجویدی، رحمت الله بدیعی، فرهاد فخرالدینی و دیگر هنرمندان سپرد.

مراسم نکوداشت استاد ابوالحسن صبا ساعت ۱۷ روز جمعه اول دی با حمایت معاونت استانداری مازندران، فرمانداری شهر بابل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل، گروه سینمایی «هنر و تجربه»، شورای راهبردی موسیقی شهرداری بابل و چند نهاد خصوصی در سالن سینما هنر و تجربه بابل برگزار می شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برپایی نکوداشت استاد صبا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید