آخرین خبر

نکوداشت لوریس چکناواریان در طولانی‌ترین شب فلارمونیک ایران

آوای ایرانیان: کنسرت بزرگ فلارمونیک ایران به همراه مراسم نکوداشت لوریس چکناواریان سه‌شنبه ۳۱ شهریور برگزار خواهد شد.

به گزارش آوای ایرانیان؛ سه‌شنبه ۳۱ شهریور، اجرای بزرگ گروه کر فلارمونیک ایران آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲ مهر ادامه دارد.

این کنسرت به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد در سالن رودکی اجرا خواهد شد.

علیرضا شفقی‌نژاد رهبر کر و رهبر ارکستر ایرانی در خصوص کنسرت فلارمونیک عنوان کرد: در این کنسرت قطعه «مَس» موتزارت را در دو منیور اجرا خواهیم داشت و به دلیل طولانی‌بودن این قطعه مجالی برای اجرای قطعات دیگر را نداریم.

شفقی در خصوص قطعه «مَس» موتزارت عنوان کرد: این قطعه جزو بزرگترین و طولانی‌ترین قطعات موتزارت است که بخشی از این قطعه را مخصوصا برای همسرش نوشته بود که اجرا نشد.

گروه کر فلارمونیک ایران از ۱۵ سال پیش شروع به فعالیت کرد و در این سال‌ها توانسته‌ایم آثار شاخص مشاهیر موسیقی همچون موتزارت، بتهوون و کارمینا بورانا را اجرا کنیم.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های این گروه می‌توان به موسیقی متن سریال «مدار صفر درجه» به کارگردانی حسن فتحی، مستند «شرق، دیوار ، آفتاب» به کارگردانی علی حاتمی‌کیا، تئاتر «هامون با عسل» به کارگردانی محمدرضا رحمانیان که در تالار وحدت اجرا شد، اشاره کرد.

شفقی عنوان کرد: خود رهبری ارکستر در کنسرت‌های استاد مرحوم محمد نوری را بر عهده داشته و آلبومی تحت عنوان «سایه کمر» با صدای گروه کر فلارمونیک ایران را روانه بازار موسیقی کرده‌اند. همچنین تفاوت مشهود در ضبط این آلبوم اجرای کامل و بی وقفه گروه برای ضبط بوده است.

گفتنی است؛ این کنسرت در نکوداشت لوریس چکناواریان برگزار خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نکوداشت لوریس چکناواریان در طولانی‌ترین شب فلارمونیک ایران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید