آخرین خبر

سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی به کار خود پایان داد

آوای ایرانیان: مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی برگزار شد

به گزارش آوای ایرانیان، در این مراسم که علاوه بر اهالی فرهنگ و هنر، علی مرادخانی معاون سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت از برگزیدگان جشنواره در دو بخش آواز و آلبوم تجلیل شد.
دربخش آلبوم مقام اول تا سوم به ترتیب به آلبومهای “از سراسر گذشته” به خوانندگی محسن حسینی و آهنگسازی احسان عبایی؛ “هجران” به خوانندگی پارسا حسن دخت و آهنگسازی فاطمه فریدی زاده و آلبوم ”هرچه بود گذشت” به خوانندگی مجتبی عسگری و آهنگسازی فرید نجم الدین تعلق گرفت.
در بخش آواز در رده سنی جوانان (کمتر از سی سال) مقام نخست مشترکا به محمدرضا بشیرزاده متولی و صادق مرادی اختصاص یافت و محسن سیاوشی و محمد کوزه گر نفرات دوم و سوم شدند.
در رده سنی آزاد، حسین رستمی شاپورآبادی و حمیدرضا محمودمنفرد مشترکا مقام اول را اکتساب کردند. یاسر پهلوان و مهران شریفی نیز توسط هیات داوران بعنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شدند.
در بخش بانوان نیز از آساره شکارچی و سمن صرامی تجلیل شد.
در این مراسم حسام الدین سراج از طی سخنانی گفت: ظرافت آواز ایرانی دست آورد هزاران سال تلاش است که اکنون به میراث ملی تبدیل شده است. این امانتی است که از نسلهای گذشته به ما رسیده است. باید از آن نگهداری کنیم و به نسلهای آینده منتقل کنیم.
سراج با انتقاد از صداسیما افزود: بی اهمیت جلوه دادن موسیقی ایرانی توسط این رسانه بزرگ دل اهالی فرهنگ و ادب را به درد آورده است.
وی گفت: در روزگار ما این جشنواره کار اشائه موسیقی ایرانی را ادامه میدهد و
قبلا جشنواره هایی را دیدیم مثل جشنواره باربد و آن رقابتهای سالم باعث شده تا اکنون موسیقی دانانی را داشته باشیم که به آنها افتخار کنیم.
این جشنواره در بخشهای مختلف خواننده ها و آلبومهای برتر را در رده های سنی مختلف معرفی کرده است.
گاهی برخی هنرجویان به نتایج نتایج اعتراض دارند، باید گفت که جشنواره در سه بخش به صورت کدبندی شده، داوری میشود. اساتید و داوران در حوزه های مختلف و با پارامترهای متنوع مراحل داوری را انجام میدهند. امیدواریم برگزیدگان چراغ موسیقی ایران را در سالهای آتی روشن نگه دارند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی به کار خود پایان داد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید