آخرین خبر

موسیقی ایران در هفته ای که گذشت

آوای ایرانیان: اخبار این هفته موسیقی ایران متأثر از اخبار سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بود.

به گزارش آوای ایرانیان؛ هر هفته در «موسیقی ایران در هفته ای که گذشت» به مهمترین اتفاقات موسیقی کشور می پردازیم. اخبار این هفته متأثر از اخبار سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بود.

اخبار جشنواره موسیقی فجر

لحظه به لحظه نوای آواز های مختلف تلفیقی، کلاسیک، پاپ و غیره در گوش همگان طنین انداز می شود و هر روز به نخستین اجراهای جشنواره فجر نزدیک می شویم.

اضافه شدن سامانه حمل و نقل با تخفیف های جشنواره، لغو احتمالی نشست های خبری گروه های مختلف موسیقی حاضر در جشنواره و فروش بسیاری از بلیت کنسرت های گروه های تلفیقی و کلاسیک در مقایسه با پاپ از جمله اخباری بود که در این باره منتشر شد.

انتشار آلبوم «موسیقی نو در ایران»

آلبوم «موسیقی نو در ایران» منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

این آلبوم مجموعه‌ای از شش قطعه موسیقی آوانگارد و معاصر ساخته شش آهنگساز از جمله علیرضا مشایخی است. آهنگسازان قطعات به ترتیب علیرضا مشایخی، علی گرجی، فرزیا فلاح، اشکان خمسه پور، آرش عباسی و آزاد حکیم رابط هستند.

این آلبوم که هر قطعه اش با آهنگسازی های متفاوت ساخته شده است، بیان تفکری مختص به خود را دارد. مدیتاسیون – فردا، اپوس ۱۵۶ (علیرضا مشایخی)، پلی مرفز (علی گرجی)، پشت هیچستان (فرزیا فلاح)، راه حل‌های موازی (اشکان خمسه‌پور)، مخالف مغلوب (آرش عباسی) و دگرگون آزاد حکیم رابط،‌ عناوین قطعات این آلبوم هستند. این آلبوم ۹ دی روانه بازار شد.

فوت ناگهانی مرد ویالون و فلوت

بدون تردید مهمترین خبر هفته فوت ناگهانی منوچهر لشگری است. این آهنگساز و نوازنده برجسته ویالون و فلوت بر اثر بیماری ریوی در ۸۲ سالگی درگذشت. او ساخت آثار برای خوانندگانی چون غلامحسین بنان، ناصر مسعودی، کورس سرهنگ‌زاده و بسیاری از خوانندگان دیگر را در کارنامه خود دارد. منوچهر لشکری روز ۱۱ دیماه در پی ابتلا به بیماری ریوی در بیمارستان کسری درگذشت.

کنسرت مرد ماندگار پاپ

علیرضا عصار در این هفته سه شب در سالن میلاد نماشگاه بین المللی میزبان هوادارانش بود. او در این اجرا قطعات آلبوم «جز عشق نمی‌خواهم» که ۲۸ آذر ماه ۹۶ منتشر شده بود را خواند.

نشست هنرمندان ایرانی ارمنی در سال نو میلادی

نشست صمیمانه هنرمندان ایرانی ارمنی با حضور هنرمندانی چون رازمیک اوحانیان، وارطان ساهاکیان، سیمون ایوازیان برگزار شد. به مناسبت آغاز سال نوی میلادی و برای قدردانی از هنرمندان ایرانی ارمنی، سه‌شنبه ۱۲ دی‌ با حضور اهالی هنر و موسیقی، «محمدجواد حق‌شناس» رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، «محمود صلاحی» رئیس و «امیر عبدالحسینی» معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «روبرت بگلری» رییس هیأت امنای خلیفه گری ارامنه و جمعی از اعضای خلیفه‌گری و جمعی از هنرمندان ایرانی ارمنی نظیر رازمیک اوحانیان، وارطان ساهاکیان، ارمان استپانیان، سرژ اواکیان، لیلیت تریان، گارنیک در هاکوپیان، واهیک هارتونیان، سیمون ایوازیان و آلیس شاهمرادی رییس موزه آرداک مانوکیان در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

تجلیل از «سالار عقیلی» در سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان

جشن دوازدهمین سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان، با تجلیل از سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی به دلیل فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی و آواز ایرانی همراه بود. این مراسم ۱۳ دی ماه با حضور هنرمندان برگزار شد. در این مراسم عقیلی به همراه همسرش حریر شریعت‌زاده روی صحنه حاضر شد و با پیانونوازی همسرش، قطعه‌هایی را اجرا کرد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موسیقی ایران در هفته ای که گذشت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید